رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه خبر داد:

پلمب واحدهای متخلف تولید زولبیا و بامیه در کرمانشاه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285598|10:47 - 1394/04/10
نسخه چاپی
پلمب واحدهای متخلف تولید زولبیا و بامیه در کرمانشاه
کرمانشاه- رئیس اتحادیه قنادان استان کرمانشاه گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان چندین قنادی متخلف به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی در سطح استان پلمب شدند.

به گزارشامروله، محمدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نظارت بر کار قنادی‌ ها در ماه رمضان با توجه افزایش گرایش مردم به مصرف شیرینیجات افزایش یافته و این روند تا پایان ماه مبارک به صورت منظم و در قالب بازدیدهای روزانه از اماکن تولیدی ادامه می‌ یابد.

رئیس اتحادیه قنادان استان کرمانشاه نسبت به خرید شیرینی‌ جات به ویژه زولبیا و بامیه از تولیدی‌ های غیررسمی و دست فروش‌ها هشدار داد و گفت: تهیه این نوع شیرینی از مکان‌های غیربهداشتی و غیراستاندارد عوارض زیان‌ باری برای مصرف کننده در پی دارد.

ناصری مصرف بیش از حد شیرینی به ویژه زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان برای روزه‌ داران را نادرست دانست و گفت: خوشبختانه در سال‌ های اخیر آگاهی مردم نسبت به مسائل پزشکی و بهداشتی افزایش یافته و کمتر شاهد مصرف بیش از حد زولبیا و بامیه هستیم.

وی مصرف بیش از حد زولبیا و بامیه را سبب ابتلا به چاقی و افزایش وزن پس از ایام روزه‌ داری دانست و گفت: در برخی موارد ممکن است این نوع شیرینی با قند و چربی‌ های اشباع شده و مضر تولید شود که مصرف زیاد آن سبب بروز بیماری‌های قلبی می‌ شود.

ناصری افزود: مردم مراقب باشند که رنگ تیره و قهوه‌ ای زولبیا و بامیه به معنای عدم مرغوبیت آن و به عبارتی وجود مواد سمی ناشی از روغن جوشیده و حرارت دیده در این شیرینی است.

وی تولیدات هر واحد قنادی در کرمانشاه را ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم در روز بیان و اظهار کرد: اخیرا مواردی از تولید شیرینی به ویژه زولبیا و بامیه در مکان‌های غیربهداشتی و عرضه آن در اماکن غیر معتبر به صورت دست‌ فروشی افزایش یافته که با این معضل به شدت برخورد می‌شود همچنانکه از ابتدای ماه مبارک چندین واحد تولیدی متخلف پلمب شدند.