لزوم فرهنگ سازی استفاده از پل عابر پیاده؛

از کمبود پل های هوایی تا راغب نبودن مردم به استفاده از پل ها

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285724|14:05 - 1394/04/14
نسخه چاپی
 از کمبود پل های هوایی تا راغب نبودن مردم به استفاده از پل ها
کمبود تعداد پل های عابر پیاده و راغب نبودن مردم به استفاده از این امکانات محدود باعث شده است که خیابان های شهر کماکان قربانی بگیرند.

به گزارشامروله،  به نقل از  پاک پرس، عدم ایمن سازی برخی از بزرگراه ها و خیابان های پر تردد، امکانات بسیار اندک پل های عابر پیاده در برخی دیگر از خیابان ها و عدم استفاده مردم از پل های دارای تجهیزات (هرچند اندک) از سوی دیگر سبب افزایش آمار تلفات عابرین پیاده در سطح استان شده است.

 

با وجود پیگیری های انجام شده از سوی برخی از مسئولین و آمار ارائه شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه، مبنی بر تلفات عابرین پیاده، کماکان برخی از خیابان های استان فاقد تجهیزات ایمنی عبور و مرور عابرین است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه در این باره به پاک پرس گفت: به طور میانگین 10 درصد تصادفات رانندگی عابرین پیاده زیر پل های هوایی سطح شهر رخ می دهد.

 

سرهنگ غلامرضا امیدی افزود: خیابان های پر ترددی چون هوانیروز، پل های جانبازان، بلوار امام علی(ع) و بلوار طاقبستان بیشترین میزان کشته های رانندگی را به خود اختصاص داده است.

 

وی خاطر نشان کرد: با وجود انجام برخی از اصلاحات در خیابان های بلوار طاقبستان و الهیه طی سال گذشته، کماکان محوطه زیر پل های هوانیروز و بلوار امام علی(ع) به ایمن سازی و نرده کشی نیاز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت روند تلفات رانندگی در این خیابان ها کماکان ادامه می یابد.

 

کارشناس حمل و نقل و ترافیک شهری کرمانشاه نیز در این باره به پاک پرس گفت: تا انتهای امسال 6 پل عابر پیاده با اعتبار 1.5 میلیارد تومان در کلانشهر کرمانشاه راه اندازی می شود.

 

کرم رضا چغاکبودی با اشاره به اینکه در حال حاضر 32 پل عابر پیاده در سطح شهر وجود دارد افزود: پل های جدید در محوطه های پر تردد کرمانشاه شامل کمربندی غربی پایانه راه کربلا، مقابل درب ورودی باب الشهدای باغ فردوس، بلوار امام علی(ع)، بلوار صیاد شیرازی، خیابان شهید سرباز محمدی و بلوار امام خمینی(ره) در دست احداث است.

 

وی بیان کرد: همچنین اقدامات لازم برای رفع نقایص پل های عابر موجود در دست انجام بوده و معاونت حمل و نقل استان نیز به منظور هرچه جذاب تر کردن پل های عابر پیاده برای مردم  در تلاش است.

 

چغاکبودی رفع خرابی پل های عابر پیاده را خارج از حیطه اختیارات معاونت حمل و نقل بلکه بر عهده معاونت خدمات شهری دانست و خاطر نشان کرد: خود مردم نیز برای استفاده از پل های عابر پیاده رغبتی ندارند که این امر فرهنگ سازی هرچه بیشتر را می طلبد.

 

یکی از شهروندان کرمانشاهی نیز در این باره به پاک پرس گفت: این گونه نیست که تمامی خیابان های کرمانشاه مجهز به پل های هوایی باشند و البته دسته ای از این خیابانها که مجهز هستند، یا فاقد امکانات پله برقی است یا این امکانات قابل استفاده نیست.

 

وی افزود: استفاده از پل های هوایی برای همه مردم از جمله معلولین، جانبازان، خردسالان و سالخوردگان به راحتی امکان پذیر نیست و فاصله پل های موجود در یک خیابان بسیار دور از هم بوده و در نتیجه برای استفاده از پل باید مسافتی طولانی توسط عابرین پیموده شود.

 

به گزارش پاک پرس، امید است مسئولین با همتی مضاعف تر از پیش، درصدد تجهیز پل های عابر پیاده و ایمن سازی خیابان های فاقد پل بر آیند و مردم نیز برای حفظ سلامتی خود استفاده از پل های عابر پیاده را بر تردد سریعتر و راحت تر از خیابان های پر خطر ترجیح دهند.