مدیر کل کمیته امداد کرمانشاه خبر داد:

۱۳۰۰۰ خانوار کرمانشاهی از خدمات موردی کمیته امداد بهره مند شدند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285725|14:06 - 1394/04/14
نسخه چاپی
۱۳۰۰۰ خانوار کرمانشاهی از خدمات موردی کمیته امداد بهره مند شدند
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۳ هزار خانوار در استان از خدمات موردی کمیته امداد بهره مند می شوند.

به گزارشامروله،  حسین خدرویسی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۶۹ هزار و ۸۲۳ خانوار در استان با جمعیت بیش از ۱۶۲ هزار و ۵۸۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: کمیته امداد به آن دسته از خانوارهای مددجویی که به صورت موردی از خدمات این نهاد بهره مند می شوند در یک یا چند سرفصل خاص حمایتی خدمت ارائه می کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه خانوارهای تک خدمته تحت حمایت در سرفصل های درمانی، اشتغالزایی، فرهنگی و ... از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) برخوردار می شوند، تاکید کرد: پرداخت وام های قرض الحسنه و کمک های موردی ویژه اصلی ترین خدمت موردی کمیته امداد به شمار می رود.

 

خدرویسی تصریح کرد: اعطای کمک معیشت، ارائه کمک هزینه ازدواج به نوعروسان، بانوان و پسران مددجو، اکرام ایتام و خانوارهای محسنین، ایجاد تعامل با سازمان نظام وظیفه برای معافیت مشمولان تحت حمایت و اجرای طرح های متفاوت از قبیل مفتاح الجنه، شفا، کوثر و ... تنها بخشی از اقدامات حمایتی کمیته امداد است که در راستای توانمندی خانوارهای مددجو اجرا می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار به علت فوت سرپرست، ۲۱ هزار به دلیل از کارافتادگی سرپرست، ۵ هزار و ۲۹۸ خانواده به دلیل طلاق و ۱۳ هزار خانوار به دلایل دیگری از جمله متارکه، متواری بودن، زندانی بودن، بیماری سرپرست و ... تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه هستند.