مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه:

بیش از ۲۷۰۰ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی کرمانشاه شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286607|13:55 - 1394/05/14
نسخه چاپی
بیش از ۲۷۰۰ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی کرمانشاه شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از ورود بیش از ۲۷۰۰ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارشامروله، ایرج عزیزی از ورود دو هزار و ۷۷۸ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

 

وی افزود: بر اساس آمار موجود از ابتدای امسال تا کنون دو هزار و ۳۱۰ پرونده در بخش کالا و خدمات با قرار محکومیت ۱۱ میلیارد ریال به شعب تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه وارد شده است.

 

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، از ورود ۱۵۹ پرونده نیز در بخش بهداشت و درمان با قرار محکومیت ۵۰۰ میلیون ریال طی این مدت خبر داد.

 

وی افزود: هم چنین در بخش قاچاق کالا و ارز نیز ۳۰۹ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان طی این مدت وارد و قرار محکومیتی معادل ۶۰ میلیارد ریال برای آنها صادر شده است.

 

ورد بیش از ۴۰۰۰ پرونده به شعب اجرای احکام

 

عزیزی هم چنین تعداد پرونده های وارده اجرای احکام را نیز در این مدت چهار هزار و ۱۹۵ فقره اعلام کرد.

 

وی افزود: از تعداد پرونده های وارده ۹۹۹ فقر هم اکنون در شعب اجرای احکام موجود بوده و مابقی نیز مورد رسیدگی قرار است و قرار محکومیتی معادل ۲۰ میلیارد تومان صادر شده که ۱۱ میلیارد تومان آن تاکنون وصول شده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی از محکومیت های صادر شده تاکنون پرداخت نشده و ۳۰ نفر از محکومین به ازای محکومیت صادره زندانی و مابقی محکومیت ها نیز تقسیط شده است.

 

وی هم چنین اشاره ای نیز به پرونده های وارده طی مرداد ماه امسال  تاکنون داشت و گفت: طی این مدت ۳۱۶  فقره پرونده به شعب تعزیرات استان وارد شده که از این تعداد ۲۰۷ فقره مختومه و۵۰۰ میلیون ریال محکومیت ریالی در احکام صادره لحاظ شده است.

 

عزیزی افزود: طی این مدت دربین شهرستان های استان بیشترین تخلف صنفی با۴۸ فقره مربوط به اسلام آباد غرب  و۲۸ فقره مربوط به شهرستان سنقر بوده ست.

 

وی ادامه داد: بنابراین آمار درحوزه استان ۱۹ فقره تخلف بهداشتی و۳۱ فقره قاچاق با ارزش یک میلیارد و ۴۴۲ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال ریالی  درحال رسیدگی در شعب بدوی و وتخصصی و ویژه تعزیرات حکومتی استان است.

 

نانوایان متخلف ترین اصناف طی مرداد ماه

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، بیشترین تخلف اعلامی و ثبت در سیستم دادرسی تعزیرات استان را مربوط به اتحادیه نانوایان با دو هزار و ۴۰  فقره، حمل و نقل با ۱۵۹ فقره و کبابی ها با ۱۴ فقره  دانست و گفت: تخلفات سایر اتحادیه ها نیز از یک تا ۸۶ فقره بوده وانتطار می رود روسای محترم اتحادیه با اجرای ماده ۲۸ و ۷۲ قانون نظام صنفی کشور تدبیر لازم را داشته باشند.

 

عزیزی تاکید کرد: رسیدگی به پرونده های اجرای احکام مرداد ماه با درصد بالایی در حال اجراست و انتظار است فعالان صنفی ضمن رعایت قوانین نظام صنفی به احکام صادره که حکم قانون دارد احترام گذاشته ووجوه محکومیت را به حساب خزانه واریز نمایند تا نیازبه اجرای قوانین اجرای احکام اعم از جلب و بازداشت و زندان و برداشت از حساب بانکی و فروش اموال و... و. نباشد.

 

وی افزود: بنا بر آمار موجود پنج هزار  پرونده از سال ۹۱ در اجرای احکام باقی مانده بود و امروز تنها شاهد ۹۹۹ فقره پرونده مانده در شعب هستیم و با توجه به موارد ذکر شده انتظار داریم ناظر اجرای به روز احکام بوده و استیفای حقوق طرفین پرونده و حقوق اجتماعی را بیش از پیش شاهد باشیم.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: مدیرانی که در بنگاه های اقتصادی وتصدی گری اعم ازدولتی و عمومی و شبه دولتی و شبه نظامی و خصوصی فعالیت دارند مواظب عملکرد معاونین ومدیران داخلی خود بوده تا مُر قانون وضوابط خرید و فروش از حیث سلامت کالا و خدمات را و قیمت و تعرفه های ابلاغی از مراجع رسمی را رعایت کرده و به حقوق مصرف کنندگان خدشه وارد نکنند.

 

وی تصریح کرد: مبانی وروح حاکم بر قانون تعزیرات حکومتی عام و خاص ازجمله مواد ۱۸ و ۴۰ قوانین مزبور و ماده ۱۶ و۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مواد۳۵ و ۶۷ از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد۹۰ و۹۱ و۹۲ از قانون نطام صنفی کشور و مواد ۱۴۱ الی ۱۴۵ ازوقانون مجازات اسلامی و... مجازات انفصال از خدمات دولتی و عمومی وجزای نقدی و جبران خسارات وارده به مصرف کننده را ملحوط نطر قرار داده و درصورت احراز تخلف اعمال قانون خواهندشد.

 

عزیزی تاکید کرد: با توجه به موارد فوق الذکر، شعب تعزیرات حکومتی به دور ازهرگونه تبعیض و حب و بغض با متخلفین واقعی به نمایندگی از مردم ودولت وحاکمیت برخورد بازدارنده را خواهند داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد