رئیس اداره ارشاد اسلامی سرپلذهاب:

خبرنگار در خط مقدم جبهه فرهنگی است/ لزوم تلاش اصحاب رسانه در راستای دفاع از حقیقت

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286609|13:57 - 1394/05/14
نسخه چاپی
خبرنگار در خط مقدم جبهه فرهنگی است/ لزوم تلاش اصحاب رسانه در راستای دفاع از حقیقت
رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان سرپلذهاب بابیان اینکه خبرنگاران درخط مقدم جبهه فرهنگی حضوردارند بر لزوم تلاش اصحاب رسانه درراستای دفاع از حقیقت تاکید کرد.

به گزارشامروله، به نقل ازبازی دراز،  مرزبان بساطی در ارتباط با اهمیت خبر در عصر حاضر اظهار داشت: در دنیای امروز اذهان جستجوگر زیادی وجود دارند که حتی لحظه به لحظه در پی کسب اطلاعات و اخبار تازه و جدید درباره موضوعات متنوع هستند و اصولاً خبر در مقام پاسخگویی به پرسش های اذهان جستجوگر است.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی سرپلذهاب ضافه کرد: در عصر ارتباط خبر به یک محصول ارتباطی تاثیرگذار و هدایت کننده افکار عمومی تبدیل شده و بسیاری از کشورها، احزاب و دستجات از آن در جهت پیشبرد اهداف خود بهره گیری می کنند.

 

وی با بیان اینکه خبر یا یک جریان خبری می تواند در یک کشور یا جهان موجی به راه انداخته و یا موجی را آرام کند تصزیح کرد:  خبر می تواند باعث خوشحالی یا سرور یک جامعه شده و یا می تواند جامعه ای را در غم و اندوه فرو ببرد. در این باره می توان به تیترهای شاخص و تاریخی ماندگاری چون «شاه رفت»، «امام آمد» و «روح خدا به خدا پیوست» اشاره کرد.

 

بساطی در زمینه تسلط رسانه های بین المللی بر افکار عمومی خاطر نشان کرد: برخی کشورها که از سال ها قبل برای راه اندازی شبکه های خبری صوتی، تصویری و مکتوب سرمایه گذاری گزاف و سرسام آوری کرده اند، هدف هدایت افکار عمومی و بهره برداری از آن را دنبال می کنند.

 

وی افزود: در واقع اکنون چند کشور معدود با برخورداری از شبکه های وسیع خبری، با یک خبر یا گزارش موجی علیه مخالفان خود راه می اندازند و یا صدای مخالفان خود را با یک خبر و یا گزارش در یک محدوده خاص جغرافیایی حبس می کنند که در این خصوص می توان به هجمه های متعدد خبری رسانه های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

 

مرزبان بساطی با اعلام اینکه جنگ عصر حاضر بر مبنای اطلاعات و کنترل مغزها استوار است، گفت: ایجاد ذهن های همسو با منافع صاحبان قدرت و ثروت و جهت دهی به افکار عمومی در راستای خواست ها و منافع قدرت های بزرگ جهانی، از عمده ترین ویژگی های بنگاه های خبری در جهان است.

 

وی در پایان با تبریک روز خبرنگار اظهار امیدواری کرد که این قشر زحمتکش و فعال در جامعه بتوانند بر مبنای حقیقت و ایجاد قوه تمیز میان حق و باطل در جامعه فعالیت کرده و به عنوان وسیله ای قدرتمند در راستای دفاع از حقیقت و پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی اقدام کرده و بتوانند جبهه ای قدرتمند را در برابر نقشه های شوم و باطل استکبار جهانی ایجاد کنند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد