ذغال شدن 12 هکتار از جنگل های میاندار؛

ژانر وحشت آتش سوزی جنگل های گیلانغرب به قسمت سیزدهم رسید + تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286639|10:45 - 1394/05/15
نسخه چاپی
	ژانر وحشت آتش سوزی جنگل های گیلانغرب به قسمت سیزدهم رسید + تصاویر
مرصاد نیوز: مدیر منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب گفت: طی 24 ساعت گذشته 12 هکتار از جنگل های منطقه "میاندار "شهرستان گیلانغرب طعمه حریق شد.

به گزارشامروله، به نقل ازمطلع الفجر، ساعت 21 شب گذشته بر اثر وقوع صاعقه نزدیک به 2 هکتار  از  مراتع و جنگلهای منطقه مله سرخ تنگه حاجیان  گیلانغرب طعمه حریق شد.

 

این آتش سوزی ها برای اولین بار نیست که در این منطقه رخ می دهد و در گذشته نیز بارها این معضل گریبان طبیعت منطقه را گرفته است.

 

محمد ابراهیمی در خصوص آتش سوزی اخیر که ظرف 24 ساعت گذشته در شهرستان گیلانغرب رخ داد به خبرنگارمطلع الفجراظهار داشت: بیش از 8  هکتار از منطقه جنگلی ناودار گیلانغرب طعمه حریق شد.

 

وی با اشاره به اینکه  این اتش سوزی از ساعت 2 بامداد روز گذشته آغاز شد، تصریح کرد: با وجود مهار آتش در این جنگل ها متاسفانه  صبح دیروز مجددا این آتش سوزی به مناطق دیگر سرایت کرد. 

 

مدیر منابع طبیعی گیلان غرب گفت: تا ساعت 17 عصر روز گذشته بیش از 12 هکتار از جنگل ها و مراتع منطقه میاندار در آتش سوخت.

 

این مسئول در خصوص ارزش ریالی جنگل های آسیب دیده گفت: بیش از 600 میلیون ریال را می توان به عنوان ارزش ریالی جنگل های طعمه حریق شده، تخمین زد.

 

 ابراهیمی با اشاره به اینکه برابر قانون و دستور العمل ابلاغی در مورد صیانت از عرصه های محیط زیستی و منابع طبیعی و ظهور بحران هایی نظیر آتش سوزی در عرصه جنگل و مراتع، همه نیروهای کشوری و لشکری در راستای رسالت خود ضروریست برای اطفاء حریق حضور یابند گفت: در این راستا  اداراتی نظیر هلال احمر، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، بسیج و سایر ادارات فعال در این حوزه همواره در این کار کمک کار منابع طبیعی بوده اند. 

 

مدیر منابع طبیعی گیلانغرب با اشاره به آتش سوزی های مکرر در شهرستان گیلان غرب که از ده مورد نیز گذشته است، اظهار داشت: علت آتش سوزی در دست بررسی است.

 

 محمد ابراهیمی همچنین در خصوص آتش سوزی ها در منطقه ناودار گیلانغرب گفت: بیش از 8 هکتار از منطقه جنگلی ناودار گیلانغرب طعمه حریق شد.

 

بر ساس این گزارش، آتش سوزی اخیر سیزدهمین حریق گسترده در منطقه گیلان غرب از ابتدای سال تاکنون بوده است.

 

    

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد