رییس شورای زکات کشور:

زکات درهای رحمت الهی را روی امت اسلامی باز می‌کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286640|10:47 - 1394/05/15
نسخه چاپی
زکات درهای رحمت الهی را روی امت اسلامی باز می‌کند
نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي و رئيس شوراي مركزي زكات كشور گفت: زكات باعث باز شدن در رحمت الهي به روي امت اسلامي مي‌شود.

به گزارشامروله،آيت الله عالمي در جلسه شوراي زكات استان كرمانشاه كه در محل سازمان جهاد كشاورزي استان برگزار شد افزود: مردم مسلمان ايران در كمك رساني، امدادگري و خدمت به فقرا مشهور بوده و در مواقع نياز هميشه ياري رسان به اقشار آسيب پذير بوده‌اند.

 آیت الله عالمی خاطرنشان كرد: همه ما در شوراي زكات و همكارانمان در ستادهاي زكات استان‌ها و شهرستان‌ها باید در خصوص تبليغ و ترويج زكات و جمع آوري آن همواره در حال تلاش بوده تا اين امر الهي و خداپسندانه هر چه بهتر در كشور اجرا شود.

نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه شيعه و اهل سنت برادران ديني بوده و از همبستگي و انسجام دروني برخوردار هستند، تصريح كرد: مردم شيعه و اهل سنت بايد در كنار هم برای احياي زكات به عنوان يك فريضه الهي همواره تلاش كرده تا مردم بيشتر به امر مهم زكات بپردازند.

رئيس شوراي زكات كشور گفت: در قرآن مصاديق پيرامون زكات زياد بوده وتاكيد شده كساني كه زكات را به موقع و كامل پرداخت مي‌كنند چشم و دل به مال دنيا نداشته و تنها به روز رستاخيز فكر مي‌كنند و همواره مورد رضايت و نعمت الهي قرار دارند.

آيت الله عالمي  افزود: در قرآن آمده كه نماز و زكات مي‌تواند دلها را آرام و چشم‌ها را به سمت پروردگار رهنمون كند و خداوند نيز بهترين پاداش‌ها را به آنهايي ارزاني خواهد داشت كه نماز و زكات راانجام دهند.

وي در ادامه به تبيين مسئله زكات در بخش كشاورزي پرداخت و گفت: كشاورزان كه تلاش زيادي براي توليد محصول دارند  نبايد فكر كنند با پرداخت زكات از مال آنها  كاسته خواهد شد، بلكه با پرداخت زكات مال آنها كه نتيجه زحمت و رنج آنها است از طرف خداوند حمايت خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي بر ترويج وتبليغ زكات  تاكيد و تصريح كرد: دست‌اندركاران جمع آوري زكات سعي كنند اين فريضه مهم را براي اقشار جامعه به درستي تبيين نموده تا مردم با شوق و ذوق الهي به آن مبادرت ورزند.

آيت الله عالمي يادآور شد: كشاورزي كه محصولي را كشت كرده و برداشت مي‌كند اگر همان موقع زكات آن را بپردازند در نزد خداوند عزيزتر گرديده و خداوند رونق بيشتري را به توليد آنها مي‌دهد.

وي در پايان از مسئولان و دست اندركاران ستاد زكات استانها خواست همواره آمار واقعي از زكات را به دولت اعلام دارند تا بتوان ارزيابي و بررسي بهتري را براي برنامه‌ريزي در اين خصوص انجام داد.

 آيت الله علما نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه نيز بر تبليغ و ترويج زكات در جامعه اسلامي تاكيد كرد و گفت: در جامعه اسلامي زکات در درجه اول برای کمک و دست گیری از نیازمندان بوده و در حال حاضر مصرف دیگری جز این ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در قرآن کریم به پرداخت زکات توسط اقشار جامعه بسیار تاکید شده و خیلی از بزرگان دین ما نیز بر آن تاکید کرده و مکرراً عموم مردم را به پرداخت زکات ترغيب کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکیدکرد: متولیان امر زکات بدانند در ترویج و تبلیغ زکات به صورتی عمل کنند تا عموم مردم با رغبت و میل درونی به سمت پرداخت زکات بیایند.

آیت الله علماء زکات را باعث رضایت حق تعالی از جامعه اسلامی  دانست و گفت: با پرداخت زکات در جامعه اسلامی خیلی از مشکلات و موانع رفاه مردم بر طرف شده و جامعه با نشاط و پویایی خواهیم داشت.

مهندس ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: در جامعه اسلامي پرداخت زكات در كاهش فقر كمك كرده و مسئولين و متوليان امر زكات نيز همواره آن را در جامعه ترويج  و تبلیغ كرده‌اند، اما بايد در اين زمينه بيشتر تلاش كنيم.

رضایی پرداخت زکات را نشان از انگیزه الهی در عموم مردم دانست و تصریح کرد: باید از هر ترويج و تبليغي برای سوق دادن مردم به پرداخت زکات استفاده كرده و ما از هر نوع تلاشی که جامعه را به سمت پرداخت زکات ترغیب کند حمایت می‌کنیم.

وی افزود: احكام  خوبی در اسلام نظیر زکات برای فقرزدایی از جامعه وجود دارد و مسئولان شهرستان‌های استان و کسانی که متولی امر زکات هستند بايد احکام اسلامی زکات را به عنوان یک ارزش به جامعه معرفی کنند.

وی در پایان مردم کرمانشاه را مردمی خیر و نیکوکار دانست که از قديم الايام برای یاری رساندن به نیازمندان و در راه ماندها به ياري هم نوعان خود پرداخته‌اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد