یادداشت/ مسلم معین

به گل نشستن تجدید نظر طلبها در "ژاو مرگ"

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 286740|10:20 - 1394/05/18
نسخه چاپی
به گل نشستن تجدید نظر طلبها در "ژاو مرگ"
با اینکه سوابق سخنان ساختار شکنانه هادی خامنه ای و محسن رهامی در برخی از استان های کشور روشن بود و حتی هادی خامنه ای قبلا طعم لغو قرار سخنرانی های خویش در برخی از شهرها مانند کرمان را از دست مردم چشیده است اما در میان بی تفاوتی نهادهای نظارتی این افراد مجال قانون شکنی یافتند.

به گزارشامروله، یادداشت- مسلم معین*/ اوائل هفته جاری اعلام شد که هادی خامنه ای به عنوان یک فعال اصلاح طلب و محسن رهامی به عنوان مسئول کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان به کرمانشاه می آیند.

 

با اینکه سوابق سخنان ساختار شکنانه این دو در برخی از استان های کشور روشن بود و حتی هادی خامنه ای قبلا طعم لغو قرار سخنرانی های خویش در برخی از شهرها مانند کرمان را از دست مردم چشیده است اما در میان بی تفاوتی نهادهای نظارتی این افراد مجال قانون شکنی یافتند.

 

با تمام این تفاسیر تمهید اماکن دولتی برای سخنرانهایی که نقض مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه درست مانند فعالیت های براندازانه سال 88 برای آنها به راحتی آب خوردن است، چرخاندن اتومبیل های حامل بلندگو در سطح شهر برای تبلیغ سخنرانی افراطیون، بسیج کارگران کارخانه لبنیات برای پر شدن صندلی های یک رستوران، پذیرایی نهار و... باعث نشد تا مجموع استقبال کنندگان از هر سه سخنرانی حامیان فتنه در کرمانشاه، اسلام آباد غرب و گیلان غرب به 200 نفر برسد.

 

هادی خامنه ای که بسیار متوهمانه در سخنرانی کرمانشاه 70 درصد جمعیت کشور را اصلاح طلب اعلام کرده بود، با مواجهه صندلی های خالی در کرمانشاه، کسالت و بیماری را بهانه کرده و عطای رفتن به اسلام آباد و گیلان غرب را به لقایش می بخشد.

 

حرکت انقلابی مردم و امام جمعه گیلان غرب در بیرون کردن ساختارشکنها و برگزاری جلسه آنها در سوله ای خارج از شهر هم، قطعا عناصری که همچنان بر طبل فتنه و نفاق و تفرقه می کوبند را بیش از پیش افسرده کرده است.

 

گرچه این افسردگی سیاسی و عدم اقبال عمومی در جلسه اصلاح طلبان اسلام آباد غرب بروز و نمود بیشتری داشته و مدیرمسئول روزنامه توقیف شده نشاط که سابقه اهانت به مسلمات قرآنی و مقدسات را در پرونده خود دارد به دلیل عدم اجازه سخنرانی به وی جلسه را پیش از موعد ترک می کند.

 

با تمام این تفاسیر باید از دستگاه های امنیتی و نظارتی استان، شورای تأمین و نهادهای دولتی که اقدام به قرار دادن امکانات در اختیار یک نشست انتخاباتی می کنند سوالاتی مطرح کرد.

 

آیا دوره گردی برخی افراد برای دفاع صریح و علنی از سران فتنه 88 و زیر سوال بردن تصمیم نظام برای پیش پا افتاده ترین محدودیت ها نسبت به جرمی که مرتکب شده اند در استان کرمانشاه قانونی است؟ نهادهای نظارتی کجای این ماجرا تعریف می شوند؟

 

آیا قرار دادن امکانات دولتی در اختیار افراطی ترین جریان تجدید نظر طلب در جلساتی که صراحتا انتخاباتی اعلام می شود قانونی است؟

 

اگر واکنش عمومی و مردمی به حضور کسانی که صراحتا از سر عناد و کینه توزی سخن می گویند با پادر میانی امام جمعه گیلان غرب فروکش نمی کرد، دستگاه های نظارتی پاسخ گوی وقایع اتفاقیه خواهند بود؟

 

چرا باید به راحتی عده ای مطرود که حتی خودشان مجبورند مرض و بیماری را بهانه کرده و سخنرانی های خود را کنسل کنند بتوانند به راحتی خطوط قرمز مردم انقلابی را نقض کنند؟

 

گرچه مبارکی این حضور نمایش همه ظرفیت های عناصر فتنه در اجتماع های چند ده نفری بود اما امید است این براورد ظرفیت مقدمه ای باشد تا مسئولین مربوطه اجازه هتاکی و اهانت به مردم انقلابی مانند گیلان غرب که هنوز غرش موشک های رژیم بعث در گوش آنهاست را ندهند.

 

عناصر فتنه ای که برای استراحت میان برنامه خود جایی به جز خانه ای در خارج از شهر اسلام آباد غرب واقع در منطقه ای به نام "ژاو مرگ" ندارند.