بازار داغ کفش های تقلبی؛

پاپوشی که برای سلامتی دوخته اند/ حمله به قلب دوم با یک مشت اسکناس

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286741|10:21 - 1394/05/18
نسخه چاپی
پاپوشی که برای سلامتی دوخته اند/ حمله به قلب دوم با یک مشت اسکناس
چند ماهی است که درحواشی شهرسرپلذهاب فروشندگانی به صورت سیار اقدام به فروش کفش‌های 10 تا 13 هزار تومانی می‌کنند و این امر نیز مورد استقبال مردم شهرستان قرارگرفته است غافل از اینکه استفاده از این کفش های خوش رنگ و لعاب و ارزان قیمت مشکلاتی را برای آنها بوجود خواهد آورد.

به گزارشامروله، به نقل از بازی دراز،  این جمله را زیاد شنیده‌ایم که "پا، قلب دوم انسان است" اما آیا تا به حال به آن اندیشیده ایم که این اندام چه وظیفه سنگینی را برعهده دارد.

 

پاها یکی از مهم ترین اعضای بدن انسان هستند که نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و در صورت نبود این عضو بسیار ارزشمند زندگی آدمی مختل می‌شود. اما آیا تا به حال به این موضوع مهم توجه کرده‌ایم که برای فعالیت هرچه بهتر پاهایمان چه امکاناتی را دراختیارش قرار داده‌ایم.

 

یکی از مهمترین کالایی که در فعالیت مناسب این اندام بسیار تاثیر دارد، کفش است. کفشی که پا بتواند در آن راحت باشد و هیچ مشکلی برای نوع راه رفتن ایجاد نکند.

 

به گفته برخی از مردم  در روزهایی که گرانی در بازار بیداد می‌کند، کفش‌هایی با قیمت ارزان باید قابل توجه باشد.

 

چند ماهی است که درحواشی شهرسرپلذهاب فروشندگانی به صورت سیار اقدام به فروش کفش‌های 10 تا 13 هزار تومانی می‌کنند و این امر نیز مورد استقبال مردم شهرستان قرارگرفته است غافل از اینکه استفاده از این کفش های خوش رنگ و لعاب و ارزان قیمت مشکلاتی را برای آنها بوجود خواهد آورد.

 

خانم مرادی می گوید: از آنجایی که قیمت کفشهای استاندارد و با کیفیت خیلی بالاست، مجبور به تهیه کفشهای ارزان هستیم.

 

آقای امیری هم با بیان اینکه تهیه یک کفش خوب برای خانواده هایی که از لحاظ مالی دچار مشکل هستند، امکانپذیر نیست گفت: با توجه به اینکه سلامت فرد همیشه دراولویت قرار دارد باید توجه داشته باشیم که بالا بودن قیمت کفش مناسب خود مشکلی بزرگ است و همه از عهده تهیه آن بر نخواهند آمد. برای همین از این کفشهای ارزان و البته نامرغوب و غیر استاندارد استقبال می کنند.

 

به همین منظور به سراغ برخی از مسئولین مرتبط با این موضوع رفتیم تا دراین باره اطلاعات بیشتری را به دست آوریم.

 

 

یکی ازاعضای اتحادیه کفش فروشان شهرستان سرپلذهاب درگفتگو با خبرنگار بازی دراز با انتقاد از برخی فروشندگان کفش اظهار کرد: برخی از همکاران ما مردم را به خرید کفش‌های طبی تقلبی دعوت می کنند تا مبلغی ناچیز به دست آورند.

 

سلطانمراد عزیزی اظهارداشت: مردم باید اطلاعات خود را نسبت به کفش طبی افزایش دهند اما بسیاری از همشهریان قدر سلامت خود را نمی‌دانند و برای جلب توجه کفش‌ با پاشنه‌های بلند می‌پوشند. فروش کفش غیرطبی جرم نیست این ما هستیم که باید به فکر سلامت خود باشیم.

 

وی در ادامه از مسئولین خواست تا هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری دستفروشان کفش های غیر استاندارد اقدام نمایند چرا که لطمه ای بزرگ به کفش فروشان وارد کرده اند بطوریکه تعداد قابل توجهی از کسانیکه مغازه کفش فروشی داشته اند، مجبور به تغییر شغل شده اند.

 

عزیزی تصریح کرد: با توجه به هزینه های بالای اجاره مغازه، قطعا با وجود دستفروشانی که اقدام به فروش کفشهای نامرغوب با قیمت ارزان می کنند، مغازه داران نیز مجبور به تغییر شغل خواهند شد.

 

 

آسیب رساندن کفش های نامرغوب به سلامت

 

 سید جواد فاطمی راد در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: این کفش ها عموما توسط تولیدکنندگانی تولید می شود که به دلیل نبود مواد اولیه مناسب از مواد شیمیایی نامرغوب استفاده می کنند و همین امر سبب بروز مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان خواهدشد.

 

این پزشک افزود: از آنجایی که این کفش های نامناسب بصورت فله ای تولید می شوند لذا قالب و آناتومی آنها استاندار نبوده و همین امر باعث بروز مشکلاتی در ناحیه کمر خصوصا آسیب دیدگی نخاع به خصوص درپاشنه پا می شود.

 

وی درخصوص سایر مشکلاتی که استفاده کنندگان از این کفشهای غیر استاندارد و نامرغوب به آن دچار می شوند گفت : بوی بد پا، فرو رفتن ناخنهای پا در داخل گوشت، ساییدگی مهره ها و گرفتگی عروق خونی پا از دیگر عوارض استفاده از این کفش هاست.

 

فاطمی راد در ادامه با تاکید بر اینکه کفش‌های نامناسب فرم بدن را تغییر می‌دهند و مشکلات زیادی همچون عارضه کف پای صاف و کوتاهی عضلات را ایجاد می‌کند، اذعان داشت: این امکان نیز وجود دارد که کفشهای نامناسب دردهای خاصی در پا و گردن ایجاد کنند، همچنان ‌که بسیاری از مردم از این امر شاکی هستند اما توجهی به کفش خود نمی‌کنند.

 

وی همچنین تصریح کرد: استفاده از این کفش‌ها در طولانی مدت عوارض زیادی دارد، و خانمها نیز باید دقت داشته باشند که کفش‌های پاشنه بلند دیسک کمر شدید می‌آورد و به ستون فقرات آسیب می‌زند؛ لذا کفش‌ها باید استاندارد و اسفنجی باشند و قوس‌ آنها رعایت شود، کف کفش‌های ورزشی نیز باید از سطح آن پهن‌تر باشد و حتی به مدل بستن بند نیز باید توجه کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد