متن و حاشیه روز خبرنگار در کرمانشاه؛

بشنو از «نی» چون جای خبرنگارها حکایت می کند/ استاندار و منش با صفایی که مجال سخن به کسی نداد

سرویس: سیاسیکد خبر: 286742|08:24 - 1394/05/18
نسخه چاپی
بشنو از «نی» چون جای خبرنگارها حکایت می کند/ استاندار و منش با صفایی که مجال سخن به کسی نداد
مصادف با روز خبرنگار سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه میزبان مجموعه ای از افراد بود که نیمی از آنها خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات و رسانه های مکتوب و مجازی استان کرمانشاه بودند.

به گزارشامروله، شامگاه روز شنبه هفدهم مرداد ماه مطابق معمول سالهای اخیر، سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه میزبان مجموعه ای از افراد بود که نیمی از آنها خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات و رسانه های مکتوب و مجازی استان کرمانشاه بودند.

 

تقریبا نیم دیگر مدعوین شب گذشته را نمی شود از جرگه خبرنگاران یا اهالی رسانه دانست اما به هر حال در دولت محلی جدید استان کرمانشاه چه سال گذشته و چه امسال، مدیران گروه های وایبری و تلگرامی، کارکنان قراردادی جدیدالورود به ادارات، و حتی بعضا افرادی که سواد درست خواندن و نوشتن ندارند نیز در کنار مدیران رسانه های رسمی نشانده می شوند، تقدیر می شوند و البته گاهی مقرب ترند و رسانه ای ها هم که ابتدا واکنش های بیشتری نشان می دادند ظاهرا به این نتیجه رسیده اند که باید به یک همزیستی مسالمت آمیز  رضایت دهند.

 

 

به هر حال رویش چند ده نفری و البته یک شبه خبرنگاران در روز خبرنگار کرمانشاه هم از شگفتانه های مرداد ماه رسانه ای هاست که در اثر آن چشم های کنجکاوشان به دنبال دیدن چهره های نورسیده مدام در گردش است.

 

رونمایی از مجری تازه نشست روز خبرنگار با استاندار کرمانشاه نیز شاید نشانه ای بود برای اهل بینش. اهالی بینشی که معمولا در سالهای اخیر عادت داشته اند مجری روز خبرنگار....مدیر روابط عمومی استانداری کرمانشاه باشد. مهدی محمدی که مجری توانایی است عضو حلقه مرکزی حزب کارگزاران و روابط عمومی فعلی دانشگاه علوم پزشکی است. 

 

 

به هر حال قرآن تلاوت شد، مجری آغاز کرد و به شکلی عجیب برخلاف مراسم های رسمی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین انداز نشد... 

 

استاندار کرمانشاه که برخلاف سال گذشته صندلی معاونینش پر از خالی بود، سعی کرده بود تا با مدیر کل حوزه استاندار هم که شده کمی جاهای خالی را بپوشاند اما واقعیت این بود که نداشتن معاون سیاسی، معاون توسعه امور اقتصادی و البته تأخیر حدودا یک ساعته مهندس نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه برای حضور در نشست، باعث شده بود رضایی بابادی در میان مدیر-فامیل هایی که اینبار به خوبی وظیفه محوله در پرکردن صندلی های اطراف استاندار را انجام داده بودند کمی تنها به نظر برسد.

 

 

وقتی بعد از سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرخانه مطبوعات استاندار کرمانشاه بی درنگ شروع به سخنرانی کرد تقریبا صاحبان اصلی جلسه مطمئن شده بودند که سن میزبان از شنیدن حرفهای جوانها گذشته است... شهریار دبیری از خبرنگاران و رسانه ای های باسابقه کرمانشاه اعتراض همراه با تعجب خود از عدم اجازه به نمایندگان رسانه ها برای سخن گفتن در روز خود را اعلام کرد اما استاندار با لحنی قجری گفت: به دفترم می گویم تا در جلسه ای مناسب در فرصتی دیگر را مهیا کند...

 

استاندار کرمانشاه از بدو ورود خود به استان کرمانشاه تا کنون حتی یک نشست با رسانه های منتقد نداشته است.

 

 

استاندار کرمانشاه که به شکلی کمتر متعارف تأکید ویژه ای برای قدردانی از روحانیت! در کلامش دیده می شد روز خبرنگار را به همراه توصیه به عدم دروغگویی به برخی خبرنگاران تبریک گفت. با اینکه درست همزمان با سخنرانی رضایی بابادی همهمه ای گنگ در سالن شنیده می شد اما به هر حال می شد با یک دقت مضاعف از سخنان او چند پاراگرافی خبر نوشت و بعد از مراسم منتشر کرد.

 

در جلسه ای که مجالی برای شنیدن سخنان نمایندگان رسانه ها از سوی استاندار داده نشد در عوض یکی از خوانندگان موسیقی های مجلسی و شیک!! (حسین صفا منش) کمی کمتر از یک ساعت در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه خواند و دوستانش نواختند... نواخت هایی که در واقع ظرفیتی برای انداختن صدا روی صدای خبرنگاران بود.

 

 

برخی از خبرنگاران که به جای آنها نی ها حکایت کردند ترجیح دادند از سالن برگزاری مراسم بیرون بروند شاید درک کنند که چگونه می شود گاهی با صدای ساز و ضرب، ضرب انتقادها به سکوت تبدیل کرد.

 

تجلیل از خبرنگاران برتر در حوزه مختلف هم گرچه با عدم شرکت بسیاری از رسانه های موثر در عرصه گزارش و خبر همراه بود اما به هر حال کلیت آن از نکات مثبت این مراسم بود که می شود با به کار گیری داوران مرجوع الطرفین و البته مسلط به همه ابعاد رسانه و خبر، بیش از این بر کارکرد آن افزود.

 

 

تقدیر از خبرنگاران با کارت های هدیه، پذیرایی در محیط باز محوطه استانداری کرمانشاه و گفت و شنود رسانه های رقیب و رفیق از اتفاقات خوب مراسم روز خبرنگار بود. گرچه می شود آب حوض محوطه استانداری را برای از بین رفتن بوی رکود!! عوض کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد