فرمانده انتظامی استان کرمانشاه مطرح کرد:

کاهش ۷ درصدی سرقت در کرمانشاه/ برخورد قاطع با شرارت های خيابانی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286757|15:13 - 1394/05/19
نسخه چاپی
کاهش ۷ درصدی سرقت در کرمانشاه/ برخورد قاطع با شرارت های خيابانی
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: آمار مجموع سرقت ها در استان طی چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد ماهش یافته است.

به گزارشامروله،  سردار منوچهر امان اللهی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری از کاهش ۷ درصدی مجموع سرقت ها در استان کرمانشاه طی چهار ماهه ابتدایی امسال خبر داد و افزود: آمار سرقت به عنف در استان نیز طی این مدت ۱۵ درصد کاهش یافته است.

 

وی همچنین با اشاره به کاهش ۴۳ درصدی سرقت مسلحانه در استان طی مدت مذکور، خاطر نشان کرد: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته آمار شرارت در استان نیز ۴۴ درصد کاهش یافته است.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: برخورد با شرارت و نزاع های دسته جمعی با جدیت و قاطعیت از سوی پلیس استان انجام شده و از اولویت های ماست.

 

امان اللهی ادامه داد: در سنوات گذشته نزاع های دسته جمعی در استان رو به افزایش بود اما در چهار ماهه ابتدایی امسال ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

 

افزایش ۱۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از کشف بیش از ۶۸۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی امسال خبر داد و اظهار داشت: این مزیان نشان دهنده رشد ۱۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

 

وی همچنین از شناسایی و انهدام ۱۳ باند مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: برخورد قاطع با عرضه کنندگان مواد مخدر یکی دیگر از اولویت های پلیس است که با جدیت دنبال خواهد شد.

 

امان اللهی در ادامه به آمار تصادفات در استان اشاره کرد و گفت: در مجموع آمار کل تصادفات در استان تا پایان تیرماه ۵ درصد و میزان فوتی های تصادفات ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ کاهش یافته است.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انجام ۲۵۹ طرح عملیاتی در حوزه های مختلف توسط پلیس استان طی مدت مذکور خبر داد و یادآور شد: در بحث پاکسازی نقاط آلوده کرمانشاه نیز بالغ بر ۵۰۰ طرح انجام شده و به صورت روزانه در دستور کار است.

 

امان اللهی خاطر نشان کرد: در بحث کالای قاچاق نیز شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

 

فعالیت چشمگیر مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا

 

امان اللهی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا در کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: طی چهار ماهه ابتدایی امسال به ۴ هزار و ۷۱۶ نفر در این مراکز مشاوره داده شده و حدود ۸۸ درصد پرونده ها در این مراکز به مصالحه ختم و تعیین تکلیف شده که آمار قابل توجهی است.

 

وی افزود: در بحث آموزش همگانی نیز بالغ بر دو هزار جلسه برای اقشار مختلف جامعه برگزار شده است.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود به بیان نقش مهم خبرنگاران در حفظ و پایداری امنیت اجتماعی پرداخت و گفت: خبرنگاران می توانند در حوزه های مختلف همچون آموزش فرهنگ ترافیک و ... موثر باشند.

 

امان اللهی گفت: هدف همه ما ترسیم یک چهره زیبا از شهر است و خبرنگاران می توانند با توجه به ظرفیت گسترده رسانه ها در این مسیر حرکت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در پرداخت به موضوعات در حوزه رسانه ها باید جهات مختلف را دید و لازمه آن این است که آگاهی و شناخت خود را نسبت به زمانه افزایش دهیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد