مراد کولیوند:

شرایط تعلق گرفتن بیمه به هنرمندان از طریق صندوق اعتباری هنر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 289613|13:07 - 1394/09/01
نسخه چاپی
 شرایط تعلق گرفتن بیمه به هنرمندان از طریق صندوق اعتباری هنر
مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از مهمترین شرایط بیمه شدن هنرمندان را عضویت در صندوق اعتباری هنر عنوان و آن را تشریح کرد.

به گزارشامروله،  مراد کولیوند در خصوص شرایط لازم برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هنرمندان گفت: در اولین مرحله هنرمندان باید در سایت صندوق اعتباری هنر ثبت نام و نسبت به عضویت در این صندوق اقدام کنند.

 

وی افزود: پس از ثبت نام در این صندوق و درج مشخصات، هنرمندان باید از واحد هنری که در آن فعالیت دارند یک معرفی نامه دریافت کرده و سپس به واحد صندوق اعتباری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تحویل داده و معرفی نامه ای از این اداره کل دریافت و در سایت صندوق اسکن کنند.

 

مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: هنرمندان پس از انجام شرایط فوق مبلغ عضویت را به حساب صندوق واریز می کنند و پس از عضویت کامل در صندوق سایر مراحل را برای بیمه شدن طی خواهند کرد.

 

وی در خصوص شرایط لازم برای بیمه هنرمندان هنرهای تجسمی چون، نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و ... گفت: این هنرمندان نیز چون سایر هنرمندان در رشته های مختلف هنری حتما باید نسبت به عضویت در صندوق اقدام کرده و مراحل فوق را طی کنند.

 

کولیوند تصریح کرد: البته هنرمندان این رشته های هنری باید برای بیمه شدن از طریق این صندوق حداقل دو نمایشگاه در قالب رشته خود برگزار کرده باشند.

 

وی شرایط بیمه نویسندگان را نیز تشریح کرد و افزود: نویسندگان و مولفین نیز باید حتما شرایط عضویت را در صندوق احراز کرده و علاوه بر آن حداقل دو عنوان کتاب به چاپ رسانده باشند.

 

مسئول صندوق اعتباری هنردر خصوص شرایط بیمه شدن برای خبرنگاران  نیز گفت: کانال ورود خبرنگاران برای بیمه از طریق این صندوق نبوده و خبرنگاران از طریق رسانه خود باید بیمه شوند.

 

وی افزود: بنابه به تصمیات گرفته شده در وزارت ارشاد برای حفظ استقلال خبرنگاران، بیمه آنها از طریق رسانه متبوع انجام خواهد شد و وزارت ارشاد نیز بابت این اقدام مابه تفاوت پرداختی حق بیمه خبرنگاران به رسانه مذکور  را واریز می کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد