اهانتهای «ترامپ» کار دستش داد؛

محبوبیت نامزد جمهوری‌خواه ۱۲ درصد سقوط کرد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 289800|10:50 - 1394/09/07
نسخه چاپی
محبوبیت نامزد جمهوری‌خواه ۱۲ درصد سقوط کرد
سرشناس ترین چهره جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل مسائلی چون بی حرمتی به مسلمانان و افراد معلول جامعه با افت بی سابقه محبوبیت مواجه شده است.

به گزارشامروله،  نتایج نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری «رویترز» و مرکز «ایپسوس» انجام شد، نشان می دهد که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ۱۲ پله سقوط  در عرض کمتر از یک هفته، شدیدترین افت محبوبیت را از ماه جولای سال میلادی جاری (۲۰۱۵) به این سو تجربه کرده است.

به این ترتیب، اگرچه ترامپ همچنان بر دیگر رقبای جمهوری خواه خود برتری دارد، اما در فاصله ۲۲ تا ۲۷ ماه میلادی جاری (نوامبر) محبوبیت وی از ۴۳ درصد به ۳۱ درصد کاهش یافته است.

یکی از دلایل رویگردانی مردم از ترامپ را می توان به اظهارات وی پس از حملات ۱۳ نوامبر پاریس نسبت داد. وی در واکنش به این اقدام تروریستی در مصاحبه با خبرگزاری «ان بی سی» مدعی شد که با ثبت مشخصات مسلمانان آمریکا در یک پایگاه اطلاع رسانی باید آنها را به طور دائم زیر نظر گرفت که این اظهارنظر با توجه به اینکه یادآور اجبار یهودیان به معرفی روزانه خود به مراکز بازرسی آلمان نازی بود، انتقادهای بسیاری را در پی داشت.

از دیگر دلایل افت محبوبیت وی، بی احترامی به یکی از گزارشگران معلول روزنامه «نیویورک تایمز» است.

با این حال، ترامپ تنها نامزد ریاست جمهوری نیست که با کاهش اقبال عمومی مواجه بوده است و «بن کارسون» نیز در شرایط مشابهی به سر می برد زیرا تنها ۱۵ درصد جمهوری خواهان می گویند که در انتخابات پیش رو به وی رای خواهند داد.

بعد از ترامپ و کارسون، «مارکو روبیو» و «تد کروز» با ۸ درصد امتیاز در جایگاه سوم قرار داشته و «جب بوش» نیز با ۷ درصد امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد