در پاریس برگزار می شود؛

نشست جنگ افروزان برای بررسی وضعیت سوریه

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 293349|11:07 - 1395/02/20
نسخه چاپی
نشست جنگ افروزان برای بررسی وضعیت سوریه
کشورهایی که نقش آنها در بحران سوریه و شعله ور شدن آتش جنگ در آن برکسی پوشیده نیست امروز در پاریس تشکیل جلسه می دهند تا وضعیت این کشور جنگ زده را بررسی کنند.

به گزارشامروله، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان کشورهای ترکیه، عربستان، قطر، فرانسه و آمریکا امروز دوشنبه در پاریس درباره سوریه تشکیل جلسه می دهند.

گفته می شود در این نشست که با حضور وزیران خارجه کشورهای ذکر شده برگزار می شود، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و همچنین نمایندگانی از انگلیس، ایتالیا، آلمان و اردن و همچنین معارضین سوری حضور خواهند داشت.

معارضین سوری در این رابطه گفتند: در این نشست پرونده آتش بس، ارسال کمک‌های انسانی، تعهد نظام سوریه به قطعنامه‌های بین‌المللی بررسی خواهد شد.

منذر ماخوس، عضو هیات عالی مذاکرات نیز اعلام کرد: نقض‌ های رخ داده در حلب تنها مورد توجه نشست پاریس نخواهد بود بلکه نقض روند سیاسی سوریه به طور کامل بحث خواهد شد. چرا که زمینه مناسبی برای موفقیت روند مذکور فراهم نشده است.

ماخوس ادامه داد: این نشست با هدف ایجاد اهرم فشار جدید کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به اضافه ترکیه و کشورهای دیگر خاورمیانه بر آمریکا در خصوص مواضع روسیه است.

«ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه، گفته بود که این نشست به بررسی آغاز طرحی درباره بازگشت به روند ژنو بحث خواهد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد