مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره)جوانرود خبر داد:

جمع آوری 283 میلیون تومان زکات در شهرستان جوانرود در نه ماهه سال جاری

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297234|11:58 - 1395/10/15
نسخه چاپی
	جمع آوری 283 میلیون تومان زکات در شهرستان جوانرود در نه ماهه سال جاری
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جوانرود گفت: در نه ماهه امسال 283 میلیون تومان زکات در شهرستان جوانرود جمع آوری شده، که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارشامروله، به نقل ازجوانرود هه وال، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان جوانرود در نشست فصلی شورای زکات شهرستان جوانرود که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در نه ماهه امسال 283 میلیون تومان زکات در شهرستان جوانرود جمع آوری شده، که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

 

عزیز مرادویسی تصریح کرد: زکات جمع آوری شده توسط 38 نفر از عاملان زکات از 34 روستای شهرستان بوده است که در مجموع 51 روستای جوانرود مشمول زکات هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: جوانرود از لحاظ پرداخت زکات و حوزه مشارکت های مردمی جزء شهرستانهای برتر استان کرمانشاه است که در سال کذشته رتبه دوم استان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

 

ویسی افزود:  زکات جمع آوری شده در هر روستا به همان روستا جهت کمک به فقرا و نیازمندان همان روستا و پروژه عام منفعه همان روستان اختصاص داد خواهد شد.

 

وی بابیان ضرورت ترویج فرهنگ زکات و حضور در کارهای عام المنفعه یاد آور شد: ترویج فرهنگ زکات عامل مهمی برای ترغیب مردم در جهت انجام کارهای عام‌المنفعه است  زیرا که پرداخت زکات افزون بر ایجاد برکت در مال و ثروت شخصی و جمعی موجب انسجام و همدلی مردم آن جامعه و دستگیری  از محرومان و مستضعفان می شود.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان جوانرود خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد مردمی که در راستای کمک به مردم نیازمند گام بر می دارد، نیاز است خیرین و مردم دلسوز شهرستان نیز با همکاری های لازم و فعالیتهای خیرخواهانه خود در راستای حل مشکلات و کمک به نیازمندان جامعه پشتوانه ای برای این نهاد مردمی باشند.

 

 

امام جمعه شهرستان جوانرود نیز در این نشست به بیان جایگاه زکات در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار داشت:دردین مبین اسلام بر پرداخت  زکات تاکید ویژه ای شده است و در قرآن کریم کلمه زکات و نماز درکنار هم آمده  که این امر نشانگر جایگاه والای زکات است.

 

ماموستا ملا احمد فخری ایجاد محبت و همدلی، برطرف کردن نیازهای فقرا و محرومان، افزایش رزق و روزی و ایجاد الفت بین ثروت مندان و فقرا را از ثمرات و برکات برشمرد و افزود: پرداخت زکات را نیاز امروز جامعه اسلامی است و مسلمانان با پرداخت زکات ، در کنار عمل به دستورات الهی می توانند زمینه های لزوم دوستى و محبت به فقرا و مستمندان و زمینه های  افزایش رزق و روزی و رونق و شکوفایی در همه بخشهای جامعه را فراهم آورند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد