امام جمعه سرپلذهاب:

اتحاد و همدلی مردم باعث توسعه و پیشرفت روستا می شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297270|14:01 - 1395/10/19
نسخه چاپی
	اتحاد و همدلی مردم باعث توسعه و پیشرفت روستا می شود
مرصادنيوز: امام جمعه شهرستان سرپلذهاب با تاکید بر لزوم برگزاری نماز جماعت در مساجد روستایی باحضور جوانان گفت: اتحاد و همدلی مردم در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و ... باعث توسعه و پیشرفت روستا می شود.

به گزارشامروله، به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در دیدار با مردم روستای انزل بخش قلعه شاهین در شهرستان سرپل ذهاب اظهارداشت: بدون شک یکی از شاخصه های اصلی توسعه روستاها داشتن اتحاد و همدلی مردم آن روستا در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و سیاسی است.

 

امام جمعه سرپل ذهاب اقامه نماز جماعت در روستاها را مهم دانست و افزود: دهیاران باید با همکاری مردم روستا و به خصوص جوانان، مساجد را رونق داده و نمازها را به جماعت برگزار کنند.

 

امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در راستای پرداخت زکات درمیان روستائیان اظهار داشت: مردم باید به این امر ارزشمند توجه لازم را داشته و در فعالیت های عام المنفعه پیشگام باشند.

 

جهابخش حیدری نیز در ابتدای این دیدار صمیمی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: روستائیان بزرگترین قشر جامعه در تولید و استقلال اقتصادی و کشاورزی هستند و در این میان توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های روستایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب افزود: روستای انزل دارای 90خانوار و قریب به 400 نفرجمعیت در بخش قلعه شاهین توابع سرپل ذهاب واقع است که در دوران دفاع مقدس با تقدیم کردن یک شهید و نائل شدن 4 رزمنده به مقام والای جانبازی و حضور پررنگ دیگر اهالی روستا در دفاع از اراضی منطقه نقش آفرینی کردند.

 

حیدری به اعم مسائل و مشکلات مردم روستای انزل اشاره کرد و گفت: احداث سنگ شکن دوم در پایین دست روستای انزل در جهت صدور مجوز با فرمانداری شهرستان هیچ گونه هماهنگی صورت نگرفته است و در این راستا تاکنون مکاتبات بسیاری از طریق فرمانداری با دستگاه های مسئول صدور مجوز بعمل آمده است.

 

 

حیدری یادآور شد: طی مکاتبات صورت گرفته از مسئولین استانی بالأخص اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تقاضای بازنگری، احقاق حق و اتخاذ تصمیمی معقول و مناسب حال عموم مردم هر دو روستا شده است و این موضوع بصورت جدی و در سیر مراحل قانونی در حال پیگیری می باشد.

 

وی با اشاره به اجرای طرحهای هادی در روستاها بیان کرد: اجرای طرح هادی با نگرش و اعتقاد عمرانی و آبادانی در روستاها و ایجاد شرایط رفاه و آسایش برای روستائیان از اولویت برنامه ریزی مدیران می باشد.

 

حیدری عنوان کرد: امر گازرسانی به روستای انزل مورد بهره برداری قرار گرفته است و به دنبال بهبود فضای عمومی و ترسیم سیمای زیبای روستا اجرای دیگر طرحهای هادی به تبع دسترسی به میزان منابع مالی کافی، براساس اولویت عملیاتی خواهد شد.

 

وی تامین روشنایی مطلوب در معابر روستای انزل مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری و عدم سطح روشنایی کافی این روستا رسیدگی به این امر در دستور کار قرار خواهد گرفت و از محل منابع دهیاریها برای عملیاتی شدن این امر مساعدت گرفته شود.

 

 

حیدری در پایان تصریح کرد: راه ارتباطی روستای انزل یکی شریان ها بسیار مهم بخش قلعه شاهین بشمار می رود و امرساماندهی و آسفالت این راه ارتباطی منتهی به بخش قلعه شاهین دو سال گذشته به پیمانکار واگذار شده است اما به لحاظ فقدان منابع اعتباری این امر متوقف شده است و در این میان تزریق منابع مالی کافی برای ادامه دادن این طرح عمرانی بصورت جدی در حال پیگیری می باشد.

 

در پایان علی رستمی رئیس شورای بخش گزارشی از مسائل و مشکلات روستای انزل در دهستان قلعه شاهین توابع سرپل ذهاب ارائه کرد و خواستار پیگیری و رفع موانع موجود در جهت توسعه و آبادانی این روستا شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد