یک مدرس دانشگاه:

اسلام مشکلات اقتصادی را مانع از ازدواج نمی داند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297272|14:03 - 1395/10/19
نسخه چاپی
	اسلام مشکلات اقتصادی را مانع از ازدواج نمی داند
مرصادنيوز: یک مدرس دانشگاه گفت: ازدواج در تمام جوامع به خصوص اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است و هیچ موقع فقر اقتصادی را مانع تاخیر در ازدواج نمی داند.

به گزارشامروله، ایران خانی در گفتگو باچشم نیوز،اظهار داشت: ازدواج مایه آرامش و جلوگیری از روابط نامشروع و همچنین پایبند شدن به عقاید دینی و اسلامی و بهره مند شدن از رحمت و فضل الهی است.

 

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه عوامل مختلفی می تواند از موانع تأخیر ازدواج به شمار آید، اظهار داشت:  شاید مشکلات اقتصادی یکی از موانع ازدواج به شمار آید اما اسلام این دلیل را مانع تأخیر ازدواج نمی­ داند مگر اینکه واقعاً شرایط ازدواج مهیا نباشد که در این صورت عفت پیشه کردن را پیشنهاد داده است.

 

خانی تصریح کرد: از آنجا كه امروزه يك بهانه همگانى براى فرار از تشكيل خانواده، مسأله فقر و نداشتن امكانات مالى است، خداوند متعال در قرآن کریم به کسانی که ازدواج می کنند وعده بی نیازی داده است.

 

وی تاکید کرد: اگر جوانان همسر مناسب خود را پیدا نکردند باید عفت پیشه کنند و  بدون ترس از آینده بر خداوند سبحان توکل کنند، واضح  این است که اگر ما پایبند به مسائل اعتقادی باشیم از رو آوردن به فرهنگ غربی و سخت گیری های نامعقول به خاطر برخی از آداب و رسوم غلط جلوگیری می ­کنیم.

 

خانی افزود: فردی که از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارد از ازدواج خودداری می­ کند این مشکلات می­ تواند شامل نداشتن مسکن، شغل مناسب و ... باشد، از این رو با  بالا رفتن سن، بهانه­ گیری­های بی­ اساس و بی­ پایه­ای در دختران و پسران به وجود می­ آید و هر کدام از آنها دیگر راضی و قانع به کم نیستند و دوست دارند که بهترین شرایط اقتصادی و مالی را داشته باشند.

 

مدرس دانشگاه گفت: اما واقعیت این است که در قرآن کریم  و روایات اسلامی سفارش شده است که نباید به خاطر فقر از ازدواج کردن خودداری نمود؛  زیرا خداوند سبحان وعده­ بی ­نیازی را به انسانهایی که ازدواج می­ کنند را می­ دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد