عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کرمانشاه:

حضرت معصومه(س) محور یک حرکت فرهنگی جهانی در ایران شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297288|11:49 - 1395/10/20
نسخه چاپی
	حضرت معصومه(س) محور یک حرکت فرهنگی جهانی در ایران شد
مرصادنيوز:عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کرمانشاه حضرت معصومه(س) رامنشاء برکات بسیاری دانست وگفت: سکونت ایشان در قم کمتر از ۲۰ روز بود اماحرکت وجودی ایشان به محورحرکت فرهنگی درایران تبدیل شد.

به گزارشامروله،  آیت الله سید عباس میر یونسی ضمن تسلیت سالروز وفات کریمه اهل بیت(ع) گفت: فاطمه معصومه(س) منشاء خیرات و برکات بسیاری برای اسلام بود.

 

وی افزود: اینکه امام رضا(ع) به خواهرش نامه نوشت که هر چه سریعتر حرکت کند و به ایران بیایید می دانست که حضور آن حضرت محور یک حرکت فرهنگی جهانی خواهد شد.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کرمانشاه ادامه داد: با وجود اینکه زندگی و سکونت آن حضرت در قم کمتر از ۲۰ روز بود ولی خودسازی و حرکت وجودی ایشان به محور حرکت فکری و فرهنگی در ایران تبدیل شد.

 

آیت الله میریونسی خاطر نشان کرد: به برکت وجود قبر شریف این بزرگوار قم محور علم و دانش شد چنانچه در احادیث بسیاری به این موضوع اشاره شده که علم معارف دین از قم به تمام جهان سرایت می کند به طوری که به دورترین نقاط جهان نیز خواهد رسید.

 

عضور شورای عالی حوزه علمیه کرمانشاه ابراز داشت: از دیگر برکات وجودی آن حضرت برپایی حوزه های علمیه قم است که بسیاری از دانشمندان و عالمان در آنجا پرورش یافتند و در سراسر جهان به تبلیغ و ترویج علوم دینی پرداختند.

 

وی یکی از برکات حوزه های علمیه را وجود امام خمینی (ره) بیان کرد و اظهار داشت: او توانست جهانی را متحول کند و حرکتی را شروع کند و هر روز فضای جدیدی را برای جهان که همان علم دین و تشیع است به وجود می آورد.

 

وی افزود: اینکه می بینیم در جهان در برابر نهضت امام ایستاده اند بخاطر تاثیرگذاری حرکت امام (ره) است که زندگی مادی استکبار را بهم ریخته است.

 

این استاد اخلاق به آیات و روایات اشاره کرد و یادآور شد: در روایات داریم کسی که حضرت معصومه(س) را در قم با معرفت زیارت کند بهشت بر او واجب می شود چرا که با این کار نشان می دهد که میراث همه ی انبیاء و امامان معصوم را قبول دارد و به آنها تمسک می جوید. لذا باعث برکت و حرکت در مسیر فکری و فرهنگی می شود.

 

آیت الله میریونسی در پایان گفت: حضرت معصومه(س) با مقام والای علمی و جایگاه اخلاقی و معنوی که داشت الگویی برای زنان و دختران بلکه همه مردان کل بشریت است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد