عضو هیئت علمی دانشگاه رازی:

اسلام حجاب را برای زن محدودیت نمی داند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297325|12:48 - 1395/10/22
نسخه چاپی
	اسلام حجاب را برای زن محدودیت نمی داند
مرصادنيوز: عضو هیئت علمی دانشگاه رازی گفت: اسلام برای حجاب و عفاف ارزش بسیار قائل شده طوری که حجاب را برای زن محصور و محدودیت نمی داند.

به گزارشامروله، به نقل ازچشم نیوز، حجاب در لغت به معنی پوشش و بازداشتن و عفاف به معنی پاکدامنی و حصول حالتی نفسانی که مانع از غلبه شهوت بر انسان است، می باشد.

 

خلیل الله احمدوند در گفت وگو باچشم نیوز،اظهار داشت: اسلام برای مبارزه با بدحجابی راهکارههایی از قبیل ازدواج که موجب عفت و کنترل غرایز جنسی می­ شود، کرامت نفس که انسان را از خواری نجات می دهد، عدم خودآرایی که فحشا را از زنان دور می ­گرداند و از تحریک جلوگیری می ­کند و یا مجازات کردن گستاخان حریم عفت که از بسیاری از زشتیهاجلوگیری می کند، ارائه داده است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی گفت: همچنین از آنجایی که حس خودنمایی در زنان وجود دارد و در مردان حس چشم چرانی در نتیجه مردان به طور طبیعی به اندام زنان توجه می ­کنند و زنان نیز با بی­ حجابی و خودآرایی خود موجب ناامن شدن محیط­های اطراف می­ گردند و آرامش خود و هم دیگران را سلب می­ کنند که باعث فحشاء در درون یک جامعه می شود.

 

وی گفت: لزوم پوشيدگي زن در برابر مرد يكي از مسائل مهم اسلامي است كه در قرآن و روايات بر آن تأكيد بسيارشده  البته منظور حجاب در اسلام فقط پوشاندن ظاهر نيست، بلكه حجاب چشم، حجاب دست و حجاب زبان و ...است. يعني حجاب هم در گفتار بايد باشد و هم در رفتار.

 

احمدوند تاکید کرد: حجاب در اسلام به معناي منزوي كردن زن و محدوديت و حصاري كه خانواده و همسر براي او به وجود

 

مي­آورند، نيست بلكه « شرافت زن اقتضاء مي­كند هنگامي كه از خانه بيرون مي­رود متين و سنگين و باوقار و با حجاب باشد،

 

وی تصریح کرد: در طرز رفتار و لباس پوشيدنش هيچ­گونه عمدي كه باعث تحريك و تهييج شود به كار نبرد، عملاً مرد را به سوي خود آهنگ ندهد، چرا كه گاهي اوقات ژستها سخن مي­گويد، راه رفتن انسان سخن مي­گويند، طرز حرف زدنش يك حرف ديگري مي­زند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی گفت: حجاب در اسلام به اين معناست كه زن در معاشرت و رفت و آمد در محيط­هاي مختلف خود را از نامحرمان بپوشاند و به خودنمايي و خود آرايي نپردازد نه به معناي زنداني و منزوي كردن او، زيرا زن و مرد در تدبير شئون زندگي با يگديگر مساويند

 

احمدون تصریح کرد: اسلام در مورد زنان حساسيت بيشتري به خرج داده و بيشتر سخت گيري نموده ولي در مورد مردان چنين حساسيتي نشان نداده است، چون زن مظهر جمال و مرد مظهر پرستش است، قهراً به زن بايد بگويند خود را در معرض نمايش قرار نده، نه به مرد.

 

وی افزود:  با اينكه دستور پوشيدن براي مردان مقرر شده است، عملاً مردان پوشيده تر از زنان از منزل بيرون مي­روند، زيرا تمايل مرد به نگاه كردن و چشم­چراني است نه خودنمايي و برعكس تمايل زن بيشتر به خودنمايي است نه چشم­چراني. تمايل به چشم­چراني در زنان كمتر وجو دارد، لهذا مردان كمترين خودنمايي را دارند.

 

وی تاکید کرد: حجاب در اسلام از اهميت و ارزش خاصي برخوردار است. اسلام مسلمانان را دعوت به حفظ حريم حجاب و عفت مي­كند تا از طريق آن بتوانند جامعه­اي سالم با امنيت بيشتري داشته باشند و از این راهکارها اهداف و فوایدی مانند آرامش روانی در بُعد فردی و پاک بودن فرزندان و در نهایت امنیت اجتماعی در بعُد اجتماعی  را نتیجه گرفته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد