امام جمعه سرپلذهاب:

زکات موجب کاهش مفاسد اقتصادی در جامعه می شود/ لزوم ترویج فرهنگ حسنه زکات

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297392|12:19 - 1395/10/27
نسخه چاپی
	زکات موجب کاهش مفاسد اقتصادی در جامعه می شود/ لزوم ترویج فرهنگ حسنه زکات
مرصادنيوز:امام جمعه شهرستان سرپلذهاب با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ حسنه زکات در شهرستان گفت: فریضه ارزشمند زکات یکی از مهمترین پایه های اقتصادی دین اسلام است که اجرای آن باعث کاهش مفاسد اقتصادی خواهد شد.

به گزارشامروله،  به نقل از بازی دراز،حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در جلسه شورای زکات شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: بعد اجتماعی زکات از مواردی است که آثار آن بایستی کاهش مفاسد اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

 

امام جمعه سل ذهاب افزود: کاهش فاصله فقیر و غنی و ایجاد ارتباط معنوی بین اقشار پردرآمد از دیگر آثار زکات است که در این خصوص این افراد بایستی با عزت و احترام به سراغ فقرا رفته و آبروی آنها را حفظ کنند.

 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب اذعان کرد: زکات از ویژگی های صالحین و مؤمنین است و در جامعه ای که این امر خدا پسندانه رعایت می شود یقیناً فقر و محرومیت ریشه کن خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: نقش مبلغین، روحانیون و رسانه ها در زمینه ترویج زکات در جامعه بسیارمؤثر است لذا بایستی با برنامه ریزی منسجم در جهت ترویج این مهم و ارزش دینی کوشا بود.

 

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرپلذهاب در ادامه افزود: پرداخت زکات موجب تقویت ایمان می شود و ایمان و عمل صالح رضایت و قرب الهی را به دنبال خواهد داشت.

 

حیدر بهرامی تصریح کرد: دراین راستا در سالجاری توزیع 2 هزار کیسه زکات ، توزیع هزار جلد بروشور و سالنامه ، دیوارنویسی 3 هزار متر مربع با کمک 110 نفر از رابطین عامل زکات در سطح شهر و روستا صورت گرفته است.

وی همچنین اذعان داشت: براساس آمار موجود طی 10 ماهه نخست سالجاری 3 میلیارد و 70 میلیون ریال زکات واجب دریافت شده است که در جهت تحویل و رفع مشکلات 507 خانوار تحت پوشش ، تعمیر و احداث 12 مسجد ، تکمیل یک باب خانه عامل، تهیه یک باب مسکن و جهیزیه ایتام و همچنین آزادی یک مورد زندانی صرف شده است.

گفتنی است جلسه شورای زکات شهرستان سرپلذهاب با حضور امام جمعه شهرستان سرپلذهاب، اعضاء و جمعی از مسئولین در محل دفتر امام جمعه این شهرستان تشکیل شد.

شهرستان سرپلذهاب با 90 هزارتن جمعیت درغرب استان کرمانشاه دارای 48 کیلومتر مرزمشترک با کشورعراق می باشد.

 

انتهای پیام /