رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه:

رونمایی از کتاب«پناهگاه بی‌پناه»در کرمانشاه/روایتی ازبمباران مردم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 297912|11:58 - 1395/11/27
نسخه چاپی
	رونمایی از کتاب«پناهگاه بی‌پناه»در کرمانشاه/روایتی ازبمباران مردم
مرصادنيوز:رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه از رونمایی از کتاب «پناهگاه بی‌پناه» که روایتی از بمباران مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس است خبر داد.

به گزارشامروله، عباس سروری گفت:  در آستانه ی سالروز حادثه غمبار بمباران پناهگاه پارک شیرین از کتاب «پناهگاه بی پناه» در کرمانشاه رونمایی می شود.

 

وی افزود: این کتاب مجموعه  خاطرات ۳۵ تن از بازماندگان این فاجعه ی انسانی است که توسط «مهناز فتاحی» از نویسندگان مطرح حوزه ی تاریخ شفاهی به رشته تحریر در آمده است.

 

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه تصریح کرد: بمباران پناهگاه پارک شیرین از نمونه های ددمنشی دشمن بعثی عراق با همکاری منافقین کوردل بود که طی آن شماری از کودکان و مردم بیگناه که به این پناهگاه پناه برده بودند به خاک و خون کشیده شدند.

 

وی افزود: این حادثه گر چه در تاریخ جنگ کم رنگ شده بود ولی نویسنده کتاب توانست با جمع آوری خاطرات بازماندگان این رویداد تلخ را برای همیشه ی تاریخ ماندگار کند.

 

سروری خاطر نشان کرد: فاجعه ی بزرگ پناهگاه پارک شیرین ۲۶ اسفند ۶۶ با گزارش منافقین توسط رژیم بعث عراق رخ داد و پارک شیرین کرمانشاه موشک باران شد که در آن ۳۰۰ نفر از مردم بی گناه کرمانشاه که بیشتر زخمی ها و شهدا را کودکان و زنان تشکیل می دادند شهید و مجروح شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد