در یک صعود زمستانی صورت گرفت؛

صعود گروه کوهنوردی و محیط زیست" شنه ی شاهو" به قله حه ی خانی+تصاویر

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298063|12:46 - 1395/12/07
نسخه چاپی
	صعود گروه کوهنوردی و محیط زیست" شنه ی شاهو" به قله حه ی خانی+تصاویر
مرصادنيوز:گروه کوهنوردی و محیط زیست" شنه ی شاهو" روستای شمشیر در صعود زمستانی خود به "قله حه ی خانی" شاهو صعود کردند.

به گزارشامروله،  به نقل از  جوانرود هه وال،  جمعی از اعضاء گروه کوهنوردی و محیط زیست" شنه ی شاهو" روستای شمشیر در صعود زمستانی خود به "قله حه ی خانی"  شاهو به ارتفاع 3490متر صعود کردند.

 

اعضاء گروه کوهنوردی و محیط زیست" شنه ی شاهو" روستای شمشیر در این صعود را عادل بهرام زاده،ف خرالدین میری، یوسف امیری، محمد زمان میری، یاسین کریمی، حبیب شفیعی تشکیل دادند.

 

گروه کوهنوردی و محیط زیست روستای شمشیر"شنه ی شاهو(نسیم شاهو)" فعالیت خود را از اواخر سال ۹۴ با ۱۲ عضو به صورت غیر رسمی آغاز کرد و در تاریخ ۹۵/۰۲/۰۲ دوم اردیبهشت سال نودوپنچ به صورت حرفه ای و با ۳۷ نفر در منطقه هه وارگه کوهستانی و قدیمی درک به صورت رسمی و با کمک دوستان شروع به فعالیت کوهنوردی و محیط زیستی نمودند،

 

طی رای گیری از اعضا آقای عادل بهرام زاده بعنوان سرپرست کل گروه تعین و در زمان کمتر از دو ما به حدود ۱۴۰ نفر رسید و یکی از بزرگترین گروهای کوهنوردی و محیط زیست استان کرمانشاه در حوضه ورزش گروهی و حفاظت از محیط زیست با ۹۰ نفر مرد و ۵۰ نفر خانم را شکل داد و اولین گروه رسمی کوهنوردی بانوان را در کل استان کرمانشاه با ۵۰ نفر عضو است.

 

این گروه، با شعار حفاظت ونگهداری از طبیعت در قالب گروه کوهنوردی به جمع آوری بیش از یک تن زباله رها شده در طبیعت و کوهستان شاهو توانست دین خود را نیز به این طبیعت زیبا و خدادادی ادا کند، این گروه برای نشان دادن صنعت توریسم و گردشگری کشور با اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان پاوه همکاری داشته و در جذب گردشگر و کوهنورد از تمام نقاط کشور به این منطقه زیبا نیز نقش و فعالیت داشته است.

 

از فعالیت این گروه در این مدت کم می توان به پنج صعود گروهی به قله ۳۴۹۰ متر حه ی خانی(حوی خانی) دو صعود به قله ۳۳۹۰ متر پیاز دۆڵ(زاوڵی) صعود به چشمه خورێڵه و میشیاو جمع آوری بیش از هزاران کیلو زباله رها شده در طبیعت، کاشت صدها نهال درخت، آزاد کردن بیش از ۵۰ پنجاه عدد کبک کوهی و آتش زدن قفس شکارچیان، منع شکار حیوانات کوهی، رساندن صدای خود به شبکه ملی یک سیما برنامه سرزمین ما و باشگاه خبرنگاران جوان، همکاری راهنمائی و اسکان گروهای کوهنوردی سایر نقاط کشور و ... اشاره کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد