اخبار پلیس؛

کشف ۸۵ هزار عدد مواد محترقه قاچاق در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298094|12:52 - 1395/12/08
نسخه چاپی
	کشف ۸۵ هزار عدد مواد محترقه قاچاق در کرمانشاه
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه، از کشف ۸۵ هزار عدد انواع مواد محترقه خطرناک در حاشیه شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارشامروله، سرهنگ "رضا شیرزادی" گفت: مأموران کلانتری ۲۶ آزادگان حین گشت زنی در حاشیه شهر کرمانشاه به سه مرد جوان که در حال جابجایی چند کیسه در محل بودند، مشکوک و به آنها نزدیک می شوند اما این افراد با دیدن پلیس، کیسه ها را رها کرده و متواری می شوند.

 

این مقام انتظامی افزود: عوامل انتظامی در بررسی از کیسه ها، ۸۵ هزار عدد انواع مواد محترقه غیر استاندارد را کشف می کنند و متهمان را در رسیدن به اهداف سودجویانه خود ناکام می گذارند.

 

سرهنگ شیرزادی تصریح کرد: کار اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی برای دستگیری و به دام انداختن این افراد سود جو با تمام توان در دستور کار انتظامی این شهرستان قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا پرونده ای تشکیل و به همراه اموال مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا تحویل شده است، خاطرنشان کرد: برای داشتن پایان سالی خوب و بدون حادثه ای برای همشهریان عزیز، انتظامی این شهرستان با برنامه ریزی دقیق و تمام توان با ورود و توزیع مواد محترقه غیر استاندارد و خطر آفرین با جدیدت تمام، مقابله می کند.

 

هدف نهایی نیروی انتظامی پیشگیری یا کاهش آسیب های اجتماعی است

 

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: هدف نهایی نیروی انتظامی پیشگیری یا کاهش آسیب های اجتماعی است و در این مسیر نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی می باشد.

 

سرهنگ "محمدرضا آمویی" در دیدار با مسئولان موسسه نداء الثقلین، ضمن اشاره به اراده و تمایل معاونت اجتماعی انتظامی استان در زمینه همکاری با سازمان های مردم نهاد، اظهار کرد: هدف نهایی نیروی انتظامی پیشگیری یا کاهش آسیب های اجتماعی است و در این مسیر نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی می باشد.

 

وی افزود: از آنجا که سازمان های مردم نهاد از جنس خود مردم هستند، ورود آنها به مسائل موثرتر بوده و تاثیر بیشتری در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد گذاشت، از این رو نیروی انتظامی از طرح های سازمان های مردم نهاد در راستای سلامت جامعه و کاهش آسیب ها همانند طرح "دختران نجابت" حمایت خواهد کرد.

 

در ادامه مسئول موسسه نداء الثقلین عنوان کرد: فلسفه وجودی سازمان های مردم نهاد این است که بازوان اجرایی دستگاه های دولتی بوده و به صورت مستقیم کمک حال آنها در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی و ... باشند.

 

حبیبی افزود: انجام کار فرهنگی سخت و دشوار است اما این سختی در مقابل بزرگی کار شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم که جان خود را در راه دفاع از حریم عفاف حضرت زهرا (س) فدا کردند، بسیار ناچیز است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه با هدف احیا، نشر و گسترش ارزش های ناب اسلامی با تمام وجود پای کار هستیم و به صورت شبانه روزی تلاش خواهیم کرد.

 

گفتنی است، در این جلسه ابعاد مختلف طرح ارائه شده توسط موسسه نداء الثقلین تحت عنوان "دختران نجابت" که با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان دختر تدوین شده است، مورد بررسی قرار گرفت و حمایت انتظامی استان از این طرح به تصویب رسید.

 

پلیس وظیفه شناس ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد را به صاحبش بازگرداند

 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: مأمور وظیفه شناس کلانتری ۱۶ سعدی کیف حاوی ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد و ایران چک را به صاحبش بازگرداند و از پذیرفتن هدیه ۲۰ میلیون ریالی خودداری کرد.

 

سرهنگ "رضا شیرزادی" در تکمیل این خبر گفت: روز گذشته گروهبان یکم "سهراب خزایی" از عوامل انتظامی کلانتری ۱۶ سعدی حین بازگشت به منزل، کیف پولی را که در پیاده رو خیابان افتاده بود مشاهده و جهت یافتن صاحبش محتویات کیف را مورد بررسی قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه کیف موردنظر حاوی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال ایران چک و وجه نقد، مدارک خودرو و مدارک شناسایی بوده است، ادامه داد: مأمور وظیفه شناس با همکاری مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مالک کیف دستی را که از کسبه بازار کرمانشاه است، در مدت کمتر از دو ساعت پیدا کرده و این موضوع را به وی اطلاع می دهد.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: مالک کیف دستی به جهت صحت عمل و صداقت و درستکاری گروهبان یکم خزایی به وی مبلغ ۲۰ میلیون ریال به عنوان پاداش پیشنهاد می دهد اما مأمور کلانتری از پذیرفتن هدیه خودداری کرده و این اقدام را وظیفه ای شرعی و سازمانی عنوان می کند.

 

سرهنگ شیرزادی در پایان ضمن تقدیر از این مأمور صدیق، بیان داشت: صحت عمل، جسارت، وظیفه شناسی، تعهد و تعلق سازمانی از ویژگی های بارز پلیس است و مشکلات و سختی کار مانع انجام وظایف ذاتی کارکنان نیروی انتظامی نمی شود.

 

کشف ۲۷ هزار عدد موادمحترقه در شهرستان سرپل ذهاب

 

فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب از کشف ۲۷ هزار عدد انواع مواد محترقه خبر داد و گفت: با عرضه کنندگان مواد آتش زای خطرناک و حادثه آفرین، برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

 

سرهنگ "محمدرضا یاری" بیان کرد: عوامل انتظامی شهرستان سرپل ذهاب در راستای کاهش آسیب های ناشی از مراسم چهارشنبه پایانی سال، برخورد با عرضه کنندگان موادمحترقه خطرناک و غیراستاندارد را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

وی افزود: بر همین اساس با اقدامات اطلاعاتی انبار دپوی موادمحترقه در یکی از روستاهای این شهرستان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی مورد بازرسی قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: طی بازرسی های صورت گرفته ۲۷ هزار عدد انواع مواد آتش زای خطرناک کشف و فردی ۳۳ ساله نیز در این زمینه دستگیر شد.

 

سرهنگ یاری با اشاره به اینکه متهم به همراه مواد مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی ربط معرفی شده است، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از فعالیت توزیع کنندگان مواد محترقه، با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند تا برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

 

توقیف سواری سمند با بیش از ۴۳ میلیون ریال خلافی در کرمانشاه

 

رئیس پلیس راهور استان از توقیف سواری سمند با بیش از ۴۳ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده با ۶۷ فقره تخلف رانندگی خبر داد.

 

سرهنگ "محمد مرادی" در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس راهور شهرستان کرمانشاه در اجرای طرح برخورد با خودروهای دارای خلافی بیش از ده میلیون ریال٬ یک دستگاه سواری پراید را به دلیل انجام حرکات حادثه ساز در میدان ایثار جهت بررسی متوقف کردند.

 

وی افزود: در استعلام صورت گرفته از سامانه تخلفات رانندگی مشخص شد این خودرو دارای ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده با ۶۷ فقره تخلف است.

 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات این راننده تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیر مجاز اعلام شده است، تصریح کرد: خودور جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

 

سرهنگ مرادی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان خاطر نشان کرد: حضور رانندگان متخلف در جاده ها موجب افزایش تصادفات و خسارات جبران ناپذیر می شود، از این رو پلیس ضمن برخورد با اینگونه رانندگان ایمنی را در تردد شهروندان افزایش می دهد.

 

کشف ۶۰۰ میلیون ریال دام قاچاق در شهرستان صحنه

 

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه از کشف ۵۰ رأس دام قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

 

سرهنگ "فرزاد اکبری" عنوان کرد: به منظور تحقق منویات فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) در خصوص مبارزه با وارد کنندگان کالاهای قاچاق و در پی تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق، مأموران پلیس آگاهی شهرستان صحنه با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و رصد محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان صحنه، در محور مواصلاتی کامیاران – دینور یک د ستگاه کامیون بنز را که برابر اطلاعات و اخبار دریافتی حامل دام قاچاق بود، متوقف کردند.

 

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون تعداد ۵۰ راس احشام قاچاق کشف و در این خصوص دو نفر دستگیر و به یگان انتظامی انتقال داده شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه تصریح کرد: متهمان که اهل و ساکن شهرستان های کرمانشاه و کنگاور هستند، در بازجویی های صورت گرفته اعتراف کردند که مقصد این محموله قاچاق استان قم بوده است.

 

سرهنگ اکبری با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق کالا علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز بروز سایر جرایم در جامعه است و مقابله با آن یکی از اولویت های کاری پلیس به شمار می رود.

 

کشف ۳۱ هزار عدد انواع موادمحترقه در کرمانشاه

 

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف ۳۱ هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق، دستگیری یک نفر متهم و توقیف یک دستگاه خودرو در این زمینه خبر داد.

 

سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبر گفت: عوامل پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند یک محموله موادمحترقه قاچاق را که از کشورهای همسایه خریداری و با عبور از معابر غیرمجاز مرزی به استان کرمانشاه منتقل شده بود، شناسایی کنند.

 

وی افزود: با افزایش دامنه تحقیقات زمان و محور تردد خودروی حامل کالای قاچاق مشخص شد و با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز  به محور ورودی غربی شهر کرمانشاه اعزام شدند و با اقدامی ضربتی یک دستگاه پراید را در این زمینه متوقف کردند.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: طی بازرسی از خودرو ۳۱ هزار عدد انواع موادمحترقه خطرناک و غیراستاندارد کشف و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

 

سرهنگ امیری گفت: پلیس آگاهی با توجه به نزدیک شدن به مراسم چهارشنبه پایانی سال و حوادث دلخراش ناشی از آن، برخورد قاطع و قانونی با عرضه کنندگان مواد محترقه را در اولویت های کاری خود قرار داده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد