رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

جمله«ما می توانیم» بزرگترین سیلی امام خمینی (ره) به استکبار بود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298195|12:02 - 1395/12/15
نسخه چاپی
	جمله«ما می توانیم» بزرگترین سیلی امام خمینی (ره) به استکبار بود
مرصادنيوز: رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: جمله ی ما می توانیم بزرگترین سیلی امام خمینی (ره) به مستکبران جهان بود که همه نقشه های آنها را نقش بر آب کرد.

به گزارشامروله، علیرضا شهرستانی امروز شنبه در  جشنواره  بهره وری و اقتصاد مقاومتی  که توسط دانشگاه علوم پزشکی  برگزار شد گفت:  روزگاری  علم و پیشرفت  ایرانیان و مسلمانان سبب تحیر غربی ها می گشت اما هرگز مسلمانان مانع انتقال علم به سایر نقاط جهان نمی شدند همانطور که قرن ها  علوم ایرانی اسلامی در غرب تدریس می شده است.

 

وی افزود: اما هنگامی که غرب  به لحاظ علم و تکنولوژی پیشی گرفت  نهایت تلاش خود را برای  عقب نگه داشتن کشورهای مسلمان از جمله ایران بکار گرفت و با شکل دهی حکومت های دست نشانده و خود فروخته ، صد ها سال مانع پیشرفت آنها شد.

 

وی در ادامه اظهار داشت:  این روند تا زمانی ادامه داشت که امام خمینی (ره) این مرد بزرگ  الهی  دست به قیام زد و بساط حکومت فاسد و دست نشانده آنها را بر هم چید و حکومتی بر مبنای دستورات واقعی اسلام بنا نهاد.

 

وی افزود: امام خمینی (ره)   بر خلاف  باوری که استکبار جهانی قرن ها به مردم  القا کرده بود که هیچ کاری نمی توانیم بدون غرب انجام دهیم، فرمودند ما می توانیم و نه تنها می توانیم بلکه آمریکا ابرقدرت جهان را هم زیر پا خواهیم گذاشت.

 

وی گفت: امروز به برکت دم مسیحایی امام خمینی (ره)   ما در بسیاری از علوم روز و پیچیده جهان مثل هسته ای، موشکی، نانو و ...  نه تنها توانسته ایم بلکه  جزو کشورهای برتر جهان محسوب می شویم.

 

شهرستانی در ادامه با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:  رهبر معظم انقلاب نیز  سالهاست که همواره  بر پیشرفت علم و تکنولوژی  تاکید دارند و به خوبی رهبری کرده اند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری  از سال ۱۳۸۹ با  اشراف و درک حساسیت موضوع  مسئله اقتصاد مقاومتی را  برای اولین بار عنوان کردند و امسال نیز  بنا بر اهمیت  موضوع   سال را با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند.

 

وی گفت: اقتصاد مقاومتی  تنها راه پیشرفت واقعی و دائمی، توام با حفظ استقلال  است که همه مسئولان باید  در اجرای آن  کوشا و با دقت عمل کنند.

 

وی افزود: نماینده معظم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همه نهاد های  دولتی و مربوطه را به ارائه گزارش کاری در خصوص اقدامات  اقتصاد مقاومتی  تا پایان سال موظف کرده است که انشالله مسئولین در این رابطه خبرهای خوبی را به مردم و مقام معظم رهبری ارائه دهند.