به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری؛

تعداد۷۵۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان کرمانشاه غرس شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298196|12:03 - 1395/12/15
نسخه چاپی
	تعداد۷۵۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان کرمانشاه غرس شد
مرصادنيوز:به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی تعداد ۷۵۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان کرمانشاه غرس شد.

به گزارشامروله، مراد شیخ ویسی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از غرس ۷۵۰ هزار اصله نهال به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در نقاط مختلف استان کرمانشاه خبر داد.

 

وی افزود: مراسمی نمادینی به این منظور با حضور مسئولان مختلف استان کرمانشاه در مرکز تحقیقات منابع طبیعی مرکز جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد و طی آن تعدادی از نهال های مذکور غرس شدند.

 

شیخ ویسی با بیان اینکه ۷۵۰ نهال مذکور از گونه های غیرمثمر هستند، تصریح کرد: این نهال ها در نقاط مختلف استان غرس می شود.

 

وی افزود: نهال های مذکور عمدتا غیرمثمر بوده و به آب کمی نیاز دارند. هم چنین این گونه ها اغلب از نوع درختانی است که خزان ندارند.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: اوکالیپتوس، شیشه شور، آکاسیا و خرزهره در مناطق گرمسیری و زبان گنجشک، عرعر و آقاقیا نیز در مناطق سردسیری از گونه های در نظر گرفته شده برای این برنامه بوده که در نقاط مختلف غرس می شوند.

 

وی از غرس نهال های مانند سقز، بنه، گلابی وحشی، زالزالک و بادام نیز در مناطق جنگلی استان خبر داد.

 

شیخ ویسی اشاره ای به میزان تولیدات نهال در استان کرمانشاه داشت و گفت: طی امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید شده که نیمی از آن در فصل پاییز و مابقی آن در پایان زمستان و اسفند ماه غرس می شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه، اشاره ای نیز به آتش‌سوزی و خشکسالی‌های رخ داده در منابع طبیعی و جنگل های استان طی امسال  داشت و گفت: امسال حدود ۳ هزار هکتار از منابع طبیعی استان دچار خسارت و آتش سوزی شده که ۷۰۰ هکتار آن کاملا دچار خسران شد.