فرماندار شهرستان سرپلذهاب :

پرداخت زکات موجب نزول برکات آسمانی می شود / لزوم تلاش همگانی درجهت نهادینه کردن فرهنگ زکات درجامعه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298214|11:56 - 1395/12/16
نسخه چاپی
	پرداخت زکات موجب نزول برکات آسمانی می شود / لزوم تلاش همگانی درجهت نهادینه کردن فرهنگ زکات درجامعه
مرصادنيوز: فرماندارشهرستان سرپلذهاب با تاکید برلزوم تلاش همگانی درجهت نهادینه کردن فرهنگ زکات درجامعه گفت : پرداخت زکات توسط افرادی که زکات برآنها واجب میشود موجب نزول برکات آسمانی خداوند می گردد.

به گزارشامروله،  به نقل از بازی دراز، جهانبخش حیدری در جلسه شورای زکات شهرستان اظهار داشت: پرداخت زکات یکی از واجبات مهم است و در دین اسلام به واسطه پرداخت آن خداوند برکات زیادی را نصیب بندگانش می کند.

 

فرماندارشهرستان اذعان کرد: ترویج و تبلیغ به منظور فعال ساختن بحث زکات در شهرستان می تواند تأثیر بسزایی در این مسئله داشته باشد که با احیاء این سنت الهی شاهد نزول برکات آسمانی باشیم.

 

وی فرهنگسازی درباره زکات را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود: از آنجا که زکات یک واجب الهی است، باید همه مردم در هر جایگاهی که هستند، برای احیای آن تلاش و تبلیغ کنند.

فرماندار شهرستان همچنین به تلاش دهیاری ها و شوراها جهت جلب مشارکت در جمع آوری زکات در روستاها تأکید داشت.

 

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) نیز درادامه گفت: از اوایل سالجاری تاکنون 9 میلیارد و  740میلیون ریال زکات واجب و مستحب دریافت شده است که در جهت تحویل و رفع مشکلات 507 خانوار تحت پوشش ، تعمیر و احداث 17مسجد ، تکمیل یک باب خانه عامل، تهیه یک باب مسکن و جهیزیه ایتام و همچنین آزادی یک مورد زندانی صرف شده است.

 

حیدر بهرامی خاطر نشان شد: دراین راستا در سالجاری توزیع 2 هزار کیسه زکات ، توزیع هزار جلد بروشور و سالنامه ، دیوارنویسی 3 هزار متر مربع با کمک 110 نفر از رابطین عامل زکات در سطح شهر و روستا نیز صورت گرفته است.

چهارمین جلسه شورای زکات شهرستان سرپلذهاب با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.  

در پایان جلسه مصوب شد شورای زکات در روستاها بدون انجام رأی گیری ازسوی مردم تشکیل و اعضای آن امام جماعت روستا ، دهیار ، دو تن از معتمدین ساکن روستاها، رئیس شورای اسلامی روستا و یک نفر خانم بعنوان رابط زکات تعیین گردد.

 

شهرستان سرپلذهاب با 90 هزارتن جمعیت درغرب استان کرمانشاه دارای 48 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق می باشد.