امام جمعه موقت شهرستان سرپلذهاب :

رمز موفقیت بانوان در رعایت رفتار اسلامی است / برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر در شهرستان

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 298215|11:57 - 1395/12/16
نسخه چاپی
	رمز موفقیت بانوان در رعایت رفتار اسلامی است / برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر در شهرستان
مرصادنيوز: امام جمعه موقت شهرستان سرپلذهاب گفت : رمزموفقیت بانوان و دختران در رعایت رفتار اسلامی و حجاب و عفاف است که پس از جشن تکلیف برآنهاواجب می شود.

به گزارشامروله، به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام مصطفی عسگری در مراسم جشن تکلیف دانش آموزی اظهار داشت: الگوی زنان و دختران باید حضرت فاطمه (س) باشد تا با بهره گیری از سیره این بزرگ بانوی اسلام بتوانند اعمال و فرایض دینی خود را به نحو احسن انجام دهند.

 

امام جمعه موقت شهرستان اذعان کرد: کسی که به سن تکلیف رسید باید دستورهای دینی را انجام و به واجبات عمل کند و این را هم باید بدانیم که به آنچه خداوند برما واجب ساخته است، عمل نماییم وآنچه راکه حرام دانسته و ما را از آن نهی فرموده کارهای ناشایست وزیان آوری هستند که برای جسم وروح ما ضرر دارد.

 

وی با بیان اینکه رمزموفقیت بانوان و دختران رعایت رفتار اسلامی و حجاب و عفاف است، گفت: جامعه ای موفق است که زنان و دختران آن با رعایت شئونات اسلامی و برخورداری از نکات اسلامی آرامش را به خانه و خانواده آورده و همواره در جهت نیل به ارزشهای دینی گام بردارند.

وی همچنین خطاب به والدین دانش آموزان، خواستار همراهی هر چه بیشتروالدین با دانش آموزان خود درمسائل دینی و اعتقادی شد و افزود: والدین باید درانجام فرائض دینی و به خصوص اقامه نماز دوشادوش فرزند خود باشند و همواره فرزند خود را براین اصل مهم که ستون دین است ، تشویق نمایند.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سرپلذهاب نیز خاطر نشان شد: این روز برای شما دانش آموزان روز پیشرفت ودوستی شما با خداوند است که دراین سن خدای بزرگ شما را دعوت کرده تا فرایض دینی را انجام دهید و این به منزله آغاز رشد و بالندگی شماست.

 

روح اله عباسیان درادامه افزود: درحقیقت سن تکلیف یعنی سن تشخیص واجب و مستحب لذا با رسیدن به سن تکلیف ، روند زندگی هر فردی راه و روشی تعیین شده می یابد که بلا گام نهادن در آن به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید.

 

با حضور امام جمعه موقت شهرستان سرپلذهاب و جمعی مسئولان محلی و والدین دانش آموزان، جشن تکلیف تعداد 500 دانش آموز دختر سرپلذهابی در محل مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

گفتنی است دراین مراسم برنامه های فرهنگی و تربیتی از سوی دانش آموزان برگزار گردید و دانش آموزان دختر که به سن تکلیف رسیده بودند با قرائت سوگند نامه تکلیف ، در محضر خداوند متعال پیمان بستند تا به وظایف دینی و شرعی خود عمل نموده و یک انسان متعهد در جامعه باشند.

 

درپایان این آئین تربیتی نیز، 500 دانش آموزان دختر به سن تکلیف رسیده نماز شکر خود را به امامت امام جمعه موقت شهرستان سرپلذهاب اقامه نمودند.

 

اهدای جوایز ، اجرای نمایش و سرود دانش آموزی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

شهرستان سرپلذهاب با 90 هزار تن جمعیت درغرب استان کرمانشاه دارای 48 کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق می باشد.