فرماندارشهرستان سرپلذهاب :

درختکاری نقش مهمی در سالم سازی هوای جامعه دارد / غرس 2 هزار اصله نهال در روستای پاک پاطاق

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298216|11:58 - 1395/12/16
نسخه چاپی
	درختکاری نقش مهمی در سالم سازی هوای جامعه دارد / غرس 2 هزار اصله نهال در روستای پاک پاطاق
مرصادنيوز: فرماندارشهرستان سرپلذهاب از غرس 2هزاراصله نهال در روستی پاطاق خبردادوگفت :درختکاری نقش مهمی در سالم وپاک سازی هوای جامعه دارد و میزان اکسیژن محیط را افزایش می دهد.

به گزارشامروله، به نقل از بازی دراز، جهانبخش حیدری در حاشیه غرس نهال های روستای پاطاق گفت: درختکاری نقش مؤثری در پاکیزگی هوا از آلاینده ها و نشاط و شادابی هرچه بیشتر مردم دارد، خداوند متعال در آفرینش هر مخلوقی حکمتی با اهمیت قرار داده است.

 

فرماندارشهرستان با اشاره به اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن اذعان کرد: حفاظت از طبیعت و درختان موجود و همچنین نگهداری از آنها و توجه ویژه به کاشت نهال جدید باید در جامعه مدنظر قرار گرفته و ترویج شود.

وی خاطر نشان شد: تاکنون 5 هزار اصله نهال از گونه های مختلف جنگلی متناسب با شرایط رویشگاه شامل  انار ، کنار و اکالیپتوس در سطح شهرستان سرپلذهاب غرس شده که از این تعداد2هزار اصله نهال آن در روستای پاک پاطاق کاشته شد.

 

امام جمعه شهرستان سرپلذهاب نیز اظهارداشت: آنچه در اسلام در مورد درختکاری توصیه شده جزء موارد اولیه است چرا که درخت و فضای سبز از بدو تولد بشر بوده و نقش بسزای در زنگی انسان دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جواد فاطمی نسب گفت: در حقیقت نهال و فضای سبز جزء نهاد های جوامع بشری است واگر ما فضای سبز مناسب نداشته باشیم با مشکلات متعددی روبرو خواهیم شد.

وی درادامه افزود: بایستی همه مردم در نگهداری از درختان کوشا و سعی کنند با حفظ و حراست از طبیعت از این نعمت خدادادی به نحوه احسن بهره مند گردند.

 

با حضور فرماندار ، امام جمعه ، جمعی از مسئولین و مردم دوستدار طبیعت 2 هزار اصله نهال در روستای پاک پاطاق از توابع سرپلذهاب غرس شد.

گفتنی است 15 لغایت 21 اسفندماه به عنواز هفته درختکاری نامگذاری شده است.

 

شهرستان سرپلذهاب در غرب استان کرمانشاه با 90 هزار نفر جمعیت دارای 88 هزار هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی شامل 56 هزار هکتار مرتع و 32 هزار هکتار جنگل می باشد.