سرپرست اداره نظارت دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

کشتار بیش از ۱۷۴ هزار راس در کشتارگاه های استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298253|12:06 - 1395/12/18
نسخه چاپی
	کشتار بیش از ۱۷۴ هزار راس در کشتارگاه های استان کرمانشاه
مرصادنيوز: سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشتار بیش از ۱۷۴ هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های استان کرمانشاه طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارشامروله، دکتر مهدی ظفری پور امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۴۱هزار و ۵۴۷ راس دام سبک در کشتارگاه های استان کرمانشاه کشتار شده اند.

 

وی تعداد کشتار دام سنگین در کشتارگاه های استان طی این مدت را ۳۲ هزار و ۹۷۲ راس اعلام کرد و افزود: طی مدت مذکور بالغ بر ۱۱۱ تن و ۶۱۲ کیلوگرم فرآورده های خام ناسالم از کشتارگاه های استان ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

 

به گفته این مقام مسئول، طی ۱۱ ماهه سال جاری همچنین ۶ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۷۸۱ قطعه طیور نیز در کشتارگاه های استان کشتار شده اند و تعداد ۳۵ هزار و ۵۴۰ قطعه لاشه طیور نیز از این کشتارگاه ها ضبط و امحاء شده است.

 

دکتر ظفری پور بیان داشت: طی این مدت ۸۳ پروانه تاسیس اماکن دامی و صنایع وابسته به دام و ۲۲۳ پروانه بهره برداری اماکن دامی و صنایع وابسته به دام در استان صادر شده است.

 

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره بر نظارت های مستمر و بدون وقفه کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار، به شهروندان توصیه کرد که گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظر دامپزشکی تهیه کرده و از خرید کشتار غیرمجاز جدا خوددداری کنند.

 

وی همچنین با اعلام شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به عنوان پل ارتباطی با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان، از شهروندان خواست تا موارد تخلف، نظرات و پیشنهادات خود را از این طریق اعلام کنند

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد