جاذبه های گردشگری شهرستان صحنه:

امامزاده خلیل الله (ع) گروس میزبان گردشگران نوروزی است

سرویس: شهرستانکد خبر: 298467|16:43 - 1396/01/02
نسخه چاپی
امامزاده خلیل الله (ع) گروس میزبان گردشگران نوروزی است
پایگاه خبری امروله : بنای امامزاده خلیل الله علیه‌السلام روستای گروس یکی از بناهای مذهبی شهرستان صحنه است که دارای احترام خاصی بین اهالی منطقه و حتی شهرستان های اطراف است.

به گزارشامروله، وجود بقاع متبرکه امام زادگان و قبور اولیاء الله یکی از برکات و نعمات جامعه اسلامی ماست که در تحکیم اعتقادات دینی و تقویت روحیه معنوی انسان ها بسیار تاثیر گذار می باشد و دست توسل به این اماکن مقدسه موجب آرامش و اطمینان قلبی می گردد.

 

بنای امامزاده خلیل الله علیه‌السلام روستای گروس یکی از بناهای مذهبی شهرستان صحنه است که دارای احترام خاصی بین اهالی منطقه و حتی شهرستان های اطراف است.

 

نسب این امامزاده جلیل القدر به امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد که بنای آن  در سر راه روستای چم سر یا چم سرخ از دهستان چم چمال در 18 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان صحنه و هشت کیلومتری جنوب جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد.

 

در کتاب فرهنگ جغرافیایی ایران جلد پنجم، ص 397، انتشارات دائرة جغرافیایی ارتش، و مرحوم علامه دهخدا در لغتنامه ‏خود جلد 8، ص 255 و آقای دکتر محمد حسین پابلی در کتاب فرهنگ آبادی های کشور ص 616، به بقعه مبارک امامزاده ‏خلیل الله در منطقه گروس شهرستان صحنه اشاره کرده اند.‏

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد