امام جمعه کرمانشاه:

عربستان مجبور است با ایران با احتیاط رفتار کند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298694|15:34 - 1396/01/20
نسخه چاپی
	عربستان مجبور است با ایران با احتیاط رفتار کند
مرصادنيوز: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: عربستان مجبور است با ایران نسبت به سایر کشور ها با احتیاط بیشتری رفتار کند چرا که ایران امروز قدرت بزرگ منطقه ای است.

به گزارشامروله، حضرت آیت الله "مصطفی علما"  روز یکشنبه  در نشست با مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت:  امروز ایران به عنوان یک ابر قدرت در منطقه و جهان شناخته شده است و همه می دانند که هیچ کاری در خاور میانه انجام نمی شود مگر با همکاری ایران و عربستان نیز این موضوع را بخوبی فهمیده است.

 

وی گفت: اگر عربستان  برای اعزام ایرانیان به حج  از مواضع خود نسبت به خواسته های ما کوتاه آمده است نیز به خاطر همین مسئله است که می دانند  همکاری نکردن با ایران خسارات زیادی برای آنها بهمراه خواهد بود.

 

وی افزود: اگر سیاست عربستان سعودی  مسامحه باشد انشالله حج خوب و با شکوهی را در پیش رو خواهیم داشت  و اگر بخواهند  از سیاست مخاصمه استفاده کنند ما نیز باید آمادگی کامل را داشته باشیم.

 

همچنین مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: برای برگزاری حج امسال  عربستان سعودی قوانینی را برای همه کشور ها در نظر گرفته بود که  تعدادی از بندهای آن برای جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نبود.

 

"حامد دارابی" در ادامه  این موضوع اظهار داشت: پس از نشست های طولانی در عربستان بالاخره  وزارت حج عربستان  با شروط جمهوری اسلامی موافقت کردند  و از مواضع خود کوتاه آمدند .

 

وی افزود: در نهایت  قرار بر این شد که ضمن برگزاری حج با احترام برای ایرانیان  اشتباهات گذشته را  جبران کنند.

 

دارابی اظهار داشت: از فردا کسانی دارای فیش ثبت نامی هستند می توانند با مراجعه به بانک ها مبلغ  اعزام را واریز کنند و آماده تشکیل کاروان های حج باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد