آیت الله علما:

سیره امیرالمومنین (ع) اول ارشاد و تذکر به خود بوده است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298711|13:07 - 1396/01/21
نسخه چاپی
	سیره امیرالمومنین (ع) اول ارشاد و تذکر به خود بوده است
مرصادنيوز: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: سیره امیر المومنین (ع) اول ارشاد و تذکر به خود بوده است.

به گزارشامروله،  حضرت آیت الله "مصطفی علما" روز دوشنبه در نشست درس اخلاق حوزه علمیه خواهران که بمناسبت زادروز امیرالمومنان حضرت علی (ع)  تشکیل شد ، اظهار داشت: این نکته برای طلبه ها بسیار ضروری است که خود شخص واجبتر از دیگران است برای تذکر و ارشاد دادن.

 

وی افزود: طلبه ها هیچ کتاب و مطلبی را نباید برای مطالعه انتخاب کنند مگر اینکه نیت  اصلاح و پیشرفت خود باشد و  در مرحله بعدی کمک و دستگری از دیگران باشد.

 

آیت الله علما گفت: مگر کسی که چیزی از خود ندارد می تواند به کمک دیگران برود  و این موضوع مانند این است که گدایی به در خانه ی گدایی برود و قطعا برای کمک و ارشاد دیگران باید خود شخص  معنویاتی کسب کرده باشد.

 

وی در ادامه اظهار داشت:  اول چیزی که در قیامت از انسان پرسیده می شود اینست که عمر خود را کجا خرج کرده ای  و این به معنای اینست که در دنیا با چه نیت و اثری در هر موقعیت و مقامی که داشته ای زندگی کرده ای.

 

وی افزود: بابا طاهر می گوید "خوشا آنانکه دائم در نمازند" و این به معنای آن نیست که انسان در طول عمر خود دائم در نماز و روزه باشد بلکه معنای آن اینست که خوشا به حال کسانی که همه اعمال آنها  مصداق عبادت است چرا که  هر قدمی بر میدارند و بهر کاری که می کنند با نیت خدایی و در راه خدا باشد.

آیت الله علما گفت: امام سجاد(ع) در دعای مکارم اخلاق  می فرماید که خدایا به من عمر طولانی ده تا زمانی که این عمر در مسیر تو و اطاعت تو خرج می شود و این عمر را از من بگیر هر لحظه که از مسیر تو دور شدم و در راه شیطان قرار گرفتم.

 

وی در پایان اظهار داشت: و رسول خدا (ص) می فرماید خوشا به حال کسی که عمری طولانی با اعمال صالح داشته باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد