دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه:

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها امروز اعلام می‌شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298894|13:04 - 1396/02/02
نسخه چاپی
	نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها امروز اعلام می‌شود
مرصادنيوز:دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در استان کرمانشاه امروز از طریق فرمانداری ها اعلام می شود.

به گزارشامروله،  داریوش رستم آبادی در نشست خبری هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه در خصوص آخرین اخبار مربوط به صلاحیت نامزدهای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: از ۲۵ تا ۳۱ فروردین کار بررسی صلاحیت داوطلبان انجام شد.

 

رستم آبادی بیان کرد: طبق دستوالعمل جدید قبل از ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه محرز می شد و پس از مهلت بررسی صلاحیت، از طریق هیات های اجرایی شروع شد.

 

وی گفت: از ۳۰ اسفند تا ۶ فروردین مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده و مراتب بررسی از ۷ تا ۱۶ فروردین انجام شد. طی امروز نتایج بررسی ها و تایید صلاحیت ها از طریق فرمانداری ها اعلام خواهد شد.

 

رستم آبادی بیان کرد: کسانی که رد صلاحیت شده اند می توانند پس از دریافت برگه از ۳ اردیبهشت تا ۶ اردیبهشت اعتراض خود را به مراجع ذیربط اعلام کنند از ۷ تا ۱۶ اردیبهشت به اعتراضات رسیدگی و نتایج از طریق هیئت عالی نظارت اعلام خواهد شد.

 

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تا کنون در استان ما بین هیئت نظارت و هیئت اجرایی مشکل خاصی وجود نداشته، گفت: کسانی که رد صلاحیت شده اند برابر استعلامات از مراجع ۴ گانه بوده است و برخی طبق ماده ۲۹ بند ح رد صلاحیت شده و حق اعتراض دارند و رسیدگی برابر قوانین انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه درصد رد صلاحیت شدگان استان ما نسبت به استان های دیگر در سطح پایین است، افزود: رد صلاحیت شدگان اقوام مختلف کمتر از ۱۰ درصد است و تا الان کسی به دلیل گرایش های سیاسی رد صلاحیت نشده است.

 

رستم آبادی با اشاره به اینکه در کل استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۵۷ نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی داشتیم، گفت: از اعضای شورای فعلی شهر ممکن است کسانی رد صلاحیت شده باشد.

 

وی افزود: بیشترین حجم رد صلاحیت شده ها مربوط به کسانی است که از مراجع دادگستری و نیروی انتظامی پرونده قضایی داشتند تا الان کاندیداهای فعلی ارتباطی با تایید صلاحیت یا رد صلاحیت نداشته اند.

 

رستم آبادی گفت: از ۲۱  تا ۲۷ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از رای گیری مهلت خواهند داشت. تبلیغات در فضای مجازی و پخش کارت ویزیت قبل از این مهلت موجب رد صلاحیت کاندیداها نخواهد شد.

 

وی در پایان بیان کرد: حجم تخلفات انتخاباتی مربوط به روز رای گیری است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد