سرپرست شبکه بهداشت ودرمان سرپلذهاب خبرداد:

نمونه گیری بافت سلول های بنیادی در شهرستان سرپل ذهاب

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298895|13:06 - 1396/02/02
نسخه چاپی
	نمونه گیری بافت سلول های بنیادی در شهرستان سرپل ذهاب
مرصاد نیوز: سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرپلذهاب از نمونه گیری خون 70 نفر برای بانک سلولهای بنیادی در بیمارستان شهدای شهرستان خبر داد .

به گزارشامروله، دکتر مازیار طهماسبی در گفتگو بابازی درازازنمونه گیری بانک سلول های بنیادی در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد و اظهار داشت: نمونه گیری خون برای بانک سلول های بنیادی توسط کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بیمارستان شهدای شهرستان  از 70 نفر داوطلب انجام شد.

 

وی افزود: سلول‌های بنیادی تهیه‌کننده سلول‌های جدید بدن هستند. محل استقرار این سلول‌ها در فضای مغز استخوان است. تاکنون بیش از 60 نوع بیماری کشنده و صعب‌الاعلاج با استفاده از روش پیوند سلول‌های بنیادی خونساز درمان‌پذیر شده‌ است لذا افراد می‌توانند با اهدای سلول‌های بنیادی خود زمینه را برای کمک به بیماران نیازمند به این سلول‌ها فراهم کنند.

 

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب گفت: پیوند سلول های بنیادی خون ساز یک راه درمانی موثر برای درمان سرطان ها و بیماری های ژنتیکی است که برای انجام این پیوند لازم است فردی با ژن های مشابه از نظر سیستم خاصی در بدن که اچ ال ای (HLA) یا همان ' سیستم سازگاری نسجی ' نامیده می شود، سلول بنیادی سالم به بیمار اهدا کند.

 

 

گفتنی است اولین مرکز ملی خون بند ناف کشور و نخستین مرکز پذیره نویسی سلولهای بنیادی غیرخویشاوند(سپاس) در سازمان انتقال خون ایران تشکیل شده است و در این مراکز سلولهای بنیادی در شرایط بسیار خاص و دمای منفی 80 درجه سانتی گراد، نگهداری می شود و در پی درخواست بیمارستانها و مراکز درمانی در صورت سازگاری مناسب نمونه موجود با درخواست رسیده، سلولهای مورد نظربه صورت کاملا رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد