امام جمعه شهرستان صحنه:

رفتار غربی ها پیش و پس برجام ندارد/سیاست مدار ایرانی باید از عزت ایرانی دفاع کند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 299378|15:27 - 1396/03/05
نسخه چاپی
رفتار غربی ها پیش و پس برجام ندارد/سیاست مدار ایرانی باید از عزت ایرانی دفاع کند
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه گفت : سیاست مدار ایرانی باید از عزت ایرانی دفاع کند و اگر کشوری جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد او هم آن کشور را تهدید کند.

به گزارشامروله،حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد : امیر المومنین می فرماید پروردگار متعال گاهی در زندگی شما نسیم رحمتی می وزد آگاه باشید که خود را در معرض وزش این نسیم رحمت قرار دهید. اگر این نسیم به شما بوزد دیگر شقی نخواهید بود. یکی از این نسیم ها فرصت ماه مبارک رمضان است. رمضان آثار و برکات زیادی دارد. ماهی که نفس کشیدن آن هم عبادت است. وقتی نفس کشیدن عبادت است روزه داری، تلاوت قرآن، صدقه دادن، صله رحم چه ثوابی خواهد داشت.

 

 

وی ادامه داد : یکی از برکات رمضان نظم، دقت و برنامه ریزی دقیق است. از مهمترین مشکلات جامعه ما خصوصا در زندگی جوان تر ها نداشتن نظم در کارهاست. نتیجه بی نظمی در کارهای فردی و اجتماعی هدر رفتن سرمایه ها و امکانات مادی و معنوی است. در ماه مبارک رمضان شخص روزه دار یاد می گیرد همه کارها را در نهایت دقت در وقت معین انجام دهد. دقیقه ها و حتی ثانیه ها معنی پیدا می کند. چه ساعتی و چه دقیقه ای می توان افطار کرد چه وقتی باید دست از خوردن و آشامیدن بکشیم. باید سر ساعت معینی برای میل نمودن سحری از خواب بیدار شویم. روز یک جزء قرآن بخوانیم. شب عید فطر زکات فطره کنار بگذاریم و صبح روز عید فطر پرداخت نماییم. اگر این نظم بر زندگی ما خصوصا جوان ها حاکم شود در زندگی موفقیت های باور نکردنی نصیبمان می شود.

 

 

حجت الاسلام زارعی خاطر نشان کرد : یکی دیگر از برکات ماه مبارک رمضان این است که شب زنده داری در این ماه آسان تر است. یکی از ویژگی های عباد الرحمن شب زنده داری است. و الذین یبیتون لربهم سجدا و قیاما. فیوضات رحمانی در شب نازل می شود. پیامبر در شب به معراج رفت. سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی. موسی کلیم الله سی شب به ضیافت الهی دعوت می شود. و واعدنا موسی ثلاثین لیلة و اتممناها بعشر. شب و عبادت شبانه برکات زیادی دارد. نماز شب بر رسول اکرم واجب بود. مرحوم صاحب جواهر می فرماید رسول خدا نمازش را دو رکعت دو رکعت در طول شب می خواند. یعنی اول دو رکعت می خواند استراحت می فرمود و مجددا بیدار شده دو رکعت دیگر می خواندند. تا صبح به همین منوال طی می شد. هیچ کس مرد این عمل نیست. به طور کلی شب وقت راز و نیاز با محبوب است.

 

وی بیان کرد :  خدای متعال به موسای عمران فرمود یابن عمران کسی که می گوید مرا دوست دارد و در دل شب با من خلوت ندارد دروغ می گوید. الیس کلّ محِبّ یحبُّ خلوة حبیبه. هر عاشقی دوست دارد محبوب خود را در خلوت و تنهایی ملاقات کند. امیر المومنین خطاب به سحر فرمود ای سپیده سحر نشد که تو بدمی و چشم علی خواب باشد. تمام گل ها در سحر شکفته می شوند و غنچه های وجود انسان نیز در سحر شکفته می شود. مرد خدا را گر سر برود سحر نرود. امروز متأسفانه خیلی های نماز صبح نمی خوانند و همین مسئله باعث شده در زندگی آنها گره بیافتد. در ماه مبارک رمضان فرصت شب زنده داری را از دست ندهیم.

امام جمعه شهرستان صحنه چند توصیه به روزه داران داشت و گفت : روزه داری و گرسنگی خصوصا بعد از ظهر ها باعث پایین آمدن قند خون و کم شدن آستانه تحمل می شود. ممکن است فرد روزه دار نسبت به قبل زودتر خسته شود و زودتر عصبانی شود. تحمل کمتری داشته باشد. بنابر این توصیه می شود: در 1. ماه مبارک رمضان حتی الامکان پس از نماز صبح نخوابیم و یکی دو ساعت زودتر به انجام کارهای روز مره بپردازیم. کارهای استرس زا و تعاملات اداری و تجاری مهم را حتی الامکان صبح انجام دهیم و بعد از ظهر ها بیشتر به تلاوت قرآن، استراحت، و انجام عبادت های فردی بپردازیم تا خدای نا خواسته در اثر عصبانیت کاری نکنیم که اجر روزه ما کم شود یا از بین برود.

 

2. هنگامی که گرسنگی و تشنگی بر ما فشار می آورد به فواید روزه توجه داشته باشیم. این روزه داری باعث تهذیب نفس، تمرین استقامت، خویشتن داری بیشتر می شود.

 

 

وی یادآور شد : کسانی که در منزل تازه بالغ دارند که سال اول روزه داری اوست اگر برنامه داشته باشند این سال بهترین سال زندگی فرزندان آنها می شود. برای فرزندانی که امسال سال اول روزه داری آنهاست احترام بیشتری قائل شویم و به او بفهمانیم این اکرام بیشتر به خاطر روزه داری است. اگر می توانیم به عنوان هدیه برای فرزند تازه بالغ شده خود لباس نو تهیه کنیم. اگر در فصل امتحانات است همراه او بیدار بمانیم و ما هم مطالعه کنیم. او درس می خواند ما هم همدلی کنیم. مصحف ویژه برایش تهیه کنیم. بعضی از مسئولیت های مخصوص رمضان مثل پهن کردن سفره افطار را به او بسپاریم. این کارها و مانند این ها باعث می شود اولین سال روزه داری بهترین سال عمر فرزند ما باشد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی بیان مرد : حضور حماسی مردم ایران را در انتخابات تبریک می گویم. این حضور قدرت نرم جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی بیشتر می کند. کسانی که انتخابات را برده اند وعده های خود را فراموش نکنند. با گفتن سخنان تحریک کننده نیز باعث ایجاد انشقاق در بین مردم نشوند.

 

 

وی تشریح کرد : در هفته ای که گذشت و پس از انتخابات ترامپ راهی عربستان صعودی شد و بلافاصله پس از سفر ترامپ شیخ عیسی قاسم بازداشت شد. این بازداشت در حالی اتفاق افتاد که مجامع بین المللی و حتی دولت ما سکوت اختیار کرده است. عربستان صعودی در ریاض سر تا پای ترامپ را طلا گرفت  به او یکی از سنگین ترین باج های تاریخ را داد. 150 عبای تزیین شده به جواهرات، هفت تیر طلای خالص کمیاب، 25 ساعت مچی از الماس و طلا، شمشیر 25ت کیلویی از جنس طلای خالص و الماس نشان به قیمت 200 میلیون دلار، یک کشتی تفریحی 80 اطاقه که بخش هایی از آن از طلا ساخته شده و قرار داد 110 میلیارد دلاری تسلیحاتی سنگینی ترین باج تاریخی سعودی ها به امریکا بود.

 

 

دکتر زارعی گفت : شاه سعودی در حضور ترامپ و سران 17 کشور اسلامی گفت: «ایران از زمان شکل گیری جمهوری اسلامی به نوک پیکان تروریسم در منطقه تبدیل شده است. ایران، حزب الله، حوثی ها، داعش و القاعده مشابه هم هستند.» در این اجلاس رهبران مصر و مالزی و اردن نیز از ایران انتقاد کردند. خود ترامپ هم ایران را تهدید کرد. همه این ها پس از برجام و پس از انتخابات اتفاق افتاد.

 

وی اشاره ای به اهداف سفر ترامپ به عربستان داشت و گفت : به گفته وب گاه اسرائیلی دبکا فایل رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به ریاض از تشکیل ناتوی عربی – سنی- اسلامی خبر خواهد داد. ارتشی که ابتدا با هدف مبارزه با تروریسم و داعش اعلام موجودیت می کند و البته هدف آن مبارزه با محور مقاومت و شیعیان لبنان، عراق، سوریه و ایران است.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه خاطر نشان کرد: ترامپ با استفاده از فرضیه خطر ایران سعودی ها را ابتدا می ترساند و بعد می دوشد. یک قرار داد 480 میلیارد دلاری در طول ده سال که باعث رونق اقتصادی آمریکا می شود محصول این سفر است.پیگیری صلح فلسطین و اسرائیل و رد و بدل کردن نامه بین شاه عربستان و اسرائیل ، ایجاد اجماع منطقه ای علیه ایران

 

 

وی گفت : تمام این اقدامات پس از انتخابات و پس از مذاکره و پس از به اصطلاح تعامل با آمریکا و عربستان اتفاق افتاد. بعضی چقدر ناراحت بودند که چرا به سفارت عربستان حمله شده البته حمله به سفارت عربستان کار اشتباهی بود. ولی بعضی ها در مواضع رسمی در انظار دنیا این مسئله را مطرح کردند. خوب. آنها چه پیامی دریافت کردند؟ گه گلی به سر ما زدند؟ مگر هم ترامپ هم شاه عربستان ما را تهدیدی نمی کند؟ آیا عزت ایرانی و ملی این است که ما در مقابل این زیاده گویی ها لبخند بزنیم. انگار عده ای از سیاسیون ما مازوخیسم سیاسی از نوع آزار طلبی دارند. هر چه به ما توهین شود ما چیزی نگوییم. اریک فروم گفته در افراد مازوخیست هراسی عظیم از تنهایی و نا توانی موج می زند. سیاسیون ما باید در مواضع رسمی پاسخ این یاوه گویی ها را بدهند.

 

 

امام جمعه صحنه بیان کرد : آخرین مسئله حمله تروریستی منچستر است. ترامپ در حالی عمیق ترین تسلیت را به مردم منچسر گفت که با فروش تسلیحات به عربستان صعودی باعث تجهیز بیشتر تروریسم در دنیا می شود. چه کسی داعش و بقیه گروه های تروریستی را در عراق و سوریه تجهیز می کند؟

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد