یک روانشناس:

حس تملک طلبی در روابط عاطفی و در ازدواج حس بسیار آشنایی است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 299503|17:01 - 1396/03/17
نسخه چاپی
 حس تملک طلبی در روابط عاطفی و در ازدواج حس بسیار آشنایی است
پایگاه خبری امروله : یک روانشناس گفت : حس تملک طلبی در روابط عاطفی و در ازدواج حس بسیار آشنایی است.به ویژه در مردان از منظر روان تحلیلی، تملک طلبی یک سال پس از تولد بوجود می آید و ریشه در آرزوی نوزاد برای بلعیدن مادر هنگامی که در حال خوردن شیر اوست، دارد.

دکتر کریم افشار نیا در گفتگو باامروله، عنوان کرد : حس تملک طلبی در روابط عاطفی و در ازدواج حس بسیار آشنایی است.به ویژه در مردان. از منظر روان تحلیلی، تملک طلبی یک سال پس از تولد بوجود می آید و ریشه در آرزوی نوزاد برای بلعیدن مادر هنگامی که در حال خوردن شیر اوست، دارد. و سپس در بزرگسالی فرد همین حس را نسبت به شریک عاطفی و همسر خود پیدا می کند.

 


وی ادامه داد : حس تملک طلبی، حسادت را با خود به دنبال دارد. حسادت به میزان کم و بهنجار به رشد رابطه کمک می کند زیرا طرفین در می یابند که برای نگه داشتن یکدیگر باید بها بپردازند و تداوم رابطه نیازمند صرف انرژی و توجه و مراقبت است.

 

افشار نیا خاطر نشان کرد : اما اگر این حس از حد بهینه خود تجاوز کرده و حالت غیرعادی پیدا کند رابطه را به سمت ناهنجاری و شکست سوق خواهد داد.

 

وی گفت : مرد و زنی که از سلامت عاطفی و بلوغ روانی برخوردارند در روابط خود آنقدر احساس امنیت می کنند که لزوما نخواهند دیگری را منبع امنیت روانی خود کنند. فرد ایمن و پخته هرگز به دیگری آویزان نشده و از "من" او برای ارضاء نیازهای خود ،تغذیه نمی کند. او هیچگاه همسرش  را بطور مطلق ایده آلیز و آرمانی نکرده و نقصها و عیوب وی را می بینند و می پذیرند.

 

این استاد دانشگاه و روانشناس در پایان گفت : زوجین تمایز یافته به مرزهای روانی یکدیگر احترام گذاشته و آن قدر احساس توانمندی و خودکفایی می کنند که می دانند همسرشان همیشه و در همه حال قادر به برآورده کردن همه نیازهای آنها نیست

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد