رکس تیلرسون اعلام کرد؛

آمادگی واشنگتن برای همکاری بامسکو در ایجاد «پرواز ممنوع» در سوریه

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 299893|11:49 - 1396/04/15
نسخه چاپی
آمادگی واشنگتن برای همکاری بامسکو در ایجاد «پرواز ممنوع» در سوریه
وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد که کشورش آماده همکاری با روسیه برای ایجاد مناطق پرواز ممنوع در سوریه است.

به گزارشامروله، به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور در بیانیه‌ ای اعلام کرد که کشورش آماده همکاری با روسیه برای ایجاد مناطق پرواز ممنوع در سوریه است.

در بیانیه صادره «تیلرسون» با عنوان «تحولات کنونی سوریه» آمده است: پیش از عزیمت برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان نکاتی را در باب سوریه بیان می کنم که رئیس جمهور نیز در دیدار با پوتین به طرح آن ها خواهد پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به حمایت های این کشور از ایجاد و گسترش تروریسم در خاورمیانه ادامه داد: ابتدا همه طرف ها باید از ثبات میدانی در سوریه اطمینان حاصل کنند ؛ چرا که بدون آن پیشرفت در مبارزه با (تروریست های) داعش ممکن است حاصل نشود. ثانیاً، همه طرف ها باید از طریق یک فرایند سیاسی به آرامشی دست یابند که مردم سوریه متنعم آن شوند. همچنین، روسیه در این فرایند نقش مهمی را بر عهده دارد.

وی در ادامه ادعا کرد: همزمان با تداوم تلاش‌های نظامی میدانی در سوریه برای شکست داعش، ایالات متحده و شرکائش در ائتلاف شکست داعش خود را متعهد به ضمانت این مسأله می‌ داننند که شهروندان مناطق تازه آزاد شده بتوانند فرایند بازگشت به خانه و بازسازی زندگی‌ شان را آغاز کنند.

«رکس تیلرسون» اعلام کرد: مسکو و واشنگتن قطعاً برخی از اختلافاتشان را حل کرده اند و ما توان و ظرفیت همکاری مناسب (با روسیه) در سوریه برای ایجاد ثبات و کمک به منافع امنیتی دوجانبه‌ مان را داریم.

مسئول دستگاه دیپلماسی آمریکا اضافه کرد: آمریکا آماده است امکان ایجاد مکانیسم‌ هایی مشترک با روسیه برای ضمانت ثبات شامل ایجاد مناطق پرواز ممنوع، ناطران میدانی آتش‌بس و هماهنگی‌ در رساندن کمک‌ های انسانی را بررسی کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد