گفتگوی تفصیلی

نکات و تاکتیک هایی که در کنکور سراسری باید به آن دقت کرد

سرویس: شهرستانکد خبر: 299902|22:31 - 1396/04/15
نسخه چاپی
نکات و تاکتیک هایی که در کنکور سراسری باید به آن دقت کرد
پایگاه خبری امروله : یک مشاور تحصیلی گفت : سرانجام بعد از چندین ماه تلاش و كوشش، به روزی خواهید رسید که با حضور در یك آزمون چند ساعته نتیجه كار و زحمات خود را بگیرید؛ پس به توصیه های زیر كاملاً توجه نمایید تا در آن روز بتوانید به بهترین نحو از توانایی های خود استفاده كنید.

حسین اسماعیلی در گفتگو باامروله، عنوان کرد : سرانجام بعد از چندین ماه تلاش و كوشش، به روزی خواهید رسید که با حضور در یك آزمون چند ساعته نتیجه كار و زحمات خود را بگیرید؛ پس به توصیه های زیر كاملاً توجه نمایید تا در آن روز بتوانید به بهترین نحو از توانایی های خود استفاده كنید. در سال های گذشته داوطلبانی بوده اند كه متأسفانه به خاطر عدم رعایت همین توصیه های ساده ، دچار لطماتی شده اند كه هیچ وقت قابل جبران نیستند.

 

وی ادامه داد :دفترچه را که برمی دارند ورق نزنند و به سوالات درس های بعدی نگاه کنند. بعضی از بچه ها برگه را ورق می زنند که سوالات درس های مختلف را ببینند این  کار نظم ذهن را به هم می زند.

 

اسماعیلی خاطر نشان کرد : سعی کنند روی سوالی که وقت گذاشتند تمرکز کنند. نه اینکه مثلا روی سوال 5 هستید و فکر میکنند ,فکرتان روی سوال 2 باشد که درست حل کردند یا اشتباه. روی هر سوال هستند تمام جوانب آن سوال رو چک کنند و به سوال بعدی بروند و خیلی وسواس و شکاک نباشند.

 

این مشاور تحصیلی گفت : حتماً سوال های وقت گیر و دشوار را کنار بگذارید انرژی تان را تا پایان مسابقه و آزمون حفظ کنید یکی از کارهایی که ورزش کارهای حرفه ای انجام می دهد این است که انرژی خود را تا آخر مسابقه نگه می دارند. تا آخر وقت قانونی فوتبال و وقت اضافه و ضربات پنالتی و حتی نیم ساعت بازی بعد از 90 دقیقه این باید انرژی خود را حفظ کند تا بتواند به دویدن ادامه دهند. سوالات سخت و دشوار وقت من را می گیرد و برای کلی سوال آسان و متوسط ممکن است وقت کم بیاورم و نتوانم جواب دهم در حالی که همه سوال های یک گروه درسی امتیاز یکسان دارند.

 

اسماعیلی تصریح کرد : بحث تمرکز در جلسه خیلی مهم است به پاسخ برگ های دانش آموزان کناری توجه نکنند دفترچه ها در جلسه کنکور 4 تیپ استA,B,C.Dممکن است یک دانش آموزی درس فیزیکش با مبحث نور شروع شود یکی با گرما یکی با الکتریسیته یکی با موج من اگر مثلاً می خواهم تست 1 تا 4 را حل نکنم نگاه می کنم می بینم بغل دستی من تست های 1 تا 4 را حل کرده خوب تست های او با مال من فرق می کند یا دانش آموزی می گوید من می خواهم از این ده تا سوال به چهار تا جواب دهم نگاه می کند می بیند بغل دستی اش همه را جواب داده اینها خیلی کار، کار زایدی است و تمرکز دانش آموز را به هم می زند.

 

 

این مدرس دانشگاه گفت : بین درس های عمومی و اختصاصی بچه ها کمی در حد یک دقیقه استراحت کنند. یک دقیقه خیلی تأثیر گذار نیست ولی انرژی به من می دهد که اگر نیم ساعت زمان کنکور را زیاد کنند شاید به اندازه آن یک دقیقه تجدید قوا برای من مفید نباشد آب یا خرمایی می خورد نفس عمیق می کشد دور دست را نگاه می کند بخاطر این که من وقتی یک ساعت دو ساعت تمرکز داشتم به یک برگه از فاصله 40 تا 45 سانتی متری ماهیچه های چشم خسته می شوند با نگاه کردن به دور دست چشم استراحت می کند و همین کارها آرام بخش و انرژی دهنده هستند.

 

وی بیان کرد : به نتیجه فکر نکنند. یک بازیکن فوتبال تا آخرین لحظه حتی اگر چند تا هم گل خورده باشند به نتیجه فکر نمی کند یا یک پزشک در اتاق عمل به این فکر نمی کند که آیا مریض خوب می شود یا نه فقط درست و حساب شده عمل کردن خودش فکر و عمل می کند. دانش آموزان در هنگام جواب دادن به سوال ها فقط به سوال فکر کنند نه این که من چه نتیجه ای خواهم گرفت چهار تا سوال را پشت سر هم نمی زند و می گوید تمام شد من دیگر به رشته و دانشگاه مورد نظرم نمی رسم نتیجه را ما باید آخر کار ببینیم که من آمده ام خانه و سازمان سنجش پاسخ سوال ها را روی سایت گذاشته می روم نگاه می کنم درصدهایم را می گیرم حساب می کنم که در کدام رشته قبول می شوم.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد