حامد کرزای: با استراتژی آمریکا به دلیل تاکید بر جنگ به شدت مخالفم

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 300595|11:58 - 1396/06/01
نسخه چاپی
حامد کرزای: با استراتژی آمریکا به دلیل تاکید بر جنگ به شدت مخالفم
پایگاه خبری امروله ، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در واکنش به استراتژی جدید ترامپ برای افغانستان گفت که به دلیل تاکید بر ادامه جنگ در افغانستان با این استراتژی به شدت مخالفم و آن را محکوم می کنم.

به گزارشامروله، به نقل اسپوتنیک، «حامد کرزای» رئیس جمهوری پیشین افغانستان با انتشار بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود واکنش تندی را به استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان نشان داد.

در این بیانیه آمده است: در این استراتژی به جای صلح که خواست اصلی و اساسی افغانستانی ها است، بر ادامه و گسترش جنگ تاکید شده است. ما جداً مخالف این موضع ایالات متحده آمریکا هستیم و آن را به شدت محکوم می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که خواست افغانستانی ها برقراری صلح و ثبات دائمی در این کشور و منطقه است؛ نه گسترش جنگ و ادامه تخریب و کشتار.

این بیانیه می افزاید: آمریکا باید تلاش کند که از راه مذاکرات و اقدامات صلح‌آمیز به جنگ در افغانستان و منطقه پایان بخشد.

به اعتقاد کرزای تنها نکته قابل توجه این است که ایالات متحده آمریکا اشتباهات گذشته اش را پذیرفته و اعلام کرده است که پس از این درمورد پایگاه های امن ترویست‌ها در پاکستان سکوت نخواهد کرد.

  رئیس جمهوری پیشین افغانستان تاکید کرد که با در نظر گرفتن اینکه این موضوع بار ها از جانب رهبران آمریکا اعلام شده است اما امیدوارم این بار به گفته های خود با جدیت عمل کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد