گاردین خبر داد؛

فشار کاخ سفید بر نهادهای اطلاعاتی آمریکابرای جعل سند درباره ایران

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 300699|11:43 - 1396/06/06
نسخه چاپی
فشار کاخ سفید بر نهادهای اطلاعاتی آمریکابرای جعل سند درباره ایران
یک رسانه انگلیسی از فشار کاخ سفید بر نهادهای و شخصیت های اطلاعاتی آمریکا برای جعل سند در خصوص ایران و متهم کردن تهران به نقض برجام خبر داد.

به گزارشامروله، گاردین در گزارش خود می نویسد: مقامات اطلاعاتی آمریکا از سوی کاخ سفید در فشار هستند تا تائیدیه ای را برای نقض برجام از سوی ایران صادر کنند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، کارشناسان و مقاماتی که در سال ۲۰۰۳ با سند سازی در خصوص عراق مقدمات حمله آمریکا به این کشور را آماده کردند با این خواسته کاخ سفید و جعل سند درباره ایران مخالف هستند.

گادین می نویسد: در حالی که تنش های آمریکا با کره شمالی به بالاترین سطح خود رسیده از بین بردن توافق هسته ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ می تواند بحران جدیدی را در خصوص گسترش تسلیحات هسته ای بوجود بیاورد.

در همین رابطه «ند پرایس» از عوامل سابق سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، به گاردین گفت: از مقامات اطلاعاتی شنیده ام که از سوی کاخ سفید تحت فشار هستند تا گزارشی را علیه ایران تهیه کنند. آنها گفته اند که نشانه ای از جعل وجود دارد و تقریبا همان فضایی که در سال ۲۰۰۳ بر نهادهای اطلاعاتی حاکم شده بود مجددا بر این نهادها حکم فرما شده است.

بر اساس نوشته های این روزنامه، کارشناسانی که از سابقه جنگ ۲۰۰۳ عراق و جعل سند در خصوص وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق متنبه شده اند اکنون در برابر خواست کاخ سفید مقاومت می کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد