گزارش

جشنواره استانی گیلاس در روستای سردهلق شهرستان صحنه برگزار شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 308083|11:27 - 1398/03/31
نسخه چاپی
جشنواره استانی گیلاس در روستای سردهلق شهرستان صحنه برگزار شد
پایگاه خبری امروله : جشنواره استانی "گیلاس" امروز جمعه(31 خرداد) راس ساعت 9 صبح در روستای سردهلق شهرستان صحنه با حضور جمعی از مسئولین استان ، شهرستان و آحاد مختلف مردم برگزار شد.

به گزارشامروله،  جشنواره استانی "گیلاس" امروز جمعه(31 خرداد) راس ساعت 9 صبح در روستای سردهلق شهرستان صحنه با حضور جمعی از مسئولین استان ، شهرستان و آحاد مختلف مردم برگزار شد.

 

سیروس نوروزی در حاشیه این مراسم در گفتگو با امروله عنوان کرد : در این برنامه نمایش ارقام مختلف گیلاس، برگزاری جشن شکرانه گیلاس، معرفی گیلاس کاران برتر استان و... از جمله برنامه‌های این جشنواره یک روزه می باشد


 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه با بیان اینکه برای حضور محققان برتر کشوری برای آموزش باغداران گیلاس در این جشنواره برنامه ریزی شده، و در حال انجام است افزود: محققان باغداران را با شیوه های نوین باغداری مثل کاشت نهال، برداشت محصول و... آشنا می شوند.

 

صحنه با 500 هکتار باغ گیلاس و تولید سالانه بیش از 5 هزار تن گیلاس به عنوان قطب غرب کشور در تولید گیلاس شهرت دارد، سال گذشته 5 هزار و 600 تن گیلاس در استان کرمانشاه تولید شد که بیشتر آن سهم صحنه، «شهر گیلاس» بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد