مدیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد

کشف بیش از ۲۳ هزار قلم کالاهای قاچاق سلامت محور در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308228|12:21 - 1398/04/18
نسخه چاپی
 کشف بیش از ۲۳ هزار قلم کالاهای قاچاق سلامت محور در کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشف بیش از ۲۳ هزار قلم کالاهای سلامت محور قاچاق خبر داد.

به گزارشامروله، کیومرث رحیمی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  اظهار داشت: در سه ماه گذشته ۱۰۰۰ بازرسی از شرکت‌های توزیع دارو، داروخانه‌ها، عطاری‌ها، سالن‌های ورزشی، سالن‌های زیبایی و آرایشی و بهداشتی، مدارس، مراکز تجهیزات پزشکی به عمل آمد.

وی با بیان اینکه از این تعداد بازرسی ۲۰۰ مورد منجر به کشف شده است، افزود: میزان کشفیات امسال تقریباً مشابه کشفیات مدت مشابه سال قبل بوده است.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور و کنترل فعالیت‌های سنتی، طبیعی و گیاهی ارزش کالاهای توقیف شده بیش از بیش از ۱۴۴ میلیون تومان و شامل ۲۳ هزار و ۴۳۷ قلم بوده است.

این مسئول بیان داشت: این کشفیات شامل داروهای شیمیایی، گیاهی، مخدر و مکمل‌های غذایی، مواد آشامیدنی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، لوازم آرایشی بهداشتی و شیر خشک، مواد اولیه غذاهای آشامیدنی و غذاهای رژیمی بوده است.

رحیمی از برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌های مختلفی در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: بیشترین تخلفات در سطح واحدهای عرضه کننده به ویژه عطاری‌ها مشاهده شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد