مدیرکل سابق دادگستری کرمانشاه عنوان کرد:

بررسی بیش از یک میلیون پرونده طی ۵ سال گذشته در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308964|11:08 - 1398/06/27
نسخه چاپی
بررسی بیش از یک میلیون پرونده طی ۵ سال گذشته در کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه گفت: یک میلیون و ۱۳۰ هزار پرونده قضایی در دادگاه ها و شورای حل اختلاف استان طی ۵ سال جاری بررسی شده است.

به گزارشامروله،  محمدرضا عدالتخواه صبح امروز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اشاره ای به عملکرد خود طی ۵ سال فعالیت در دادگستری استان کرمانشاه داشت و اظهار داشت: طی این ۵ سال یک میلیون و ۱۳۰ هزار پرونده قضایی در دادگاه ها و شورای حل اختلاف استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تعداد پرونده های بررسی شده در اجرای احکام را ۳۵۰ هزار مورد اعلام کرد و افزود: ۸۰۰ هزار پرونده نیز طی ۵ سال اخیر در دادسراهای استان کرمانشاه بررسی شده است.

مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: ۴۱ هزار پرونده معوقه نیز در استان داشتیم و با تلاش و همراهی همه، استان به ۵ قسمت تقسیم شد و از ۴۱ هزار فقره معوقه تنها ۱۶ هزار فقره پرونده باقی مانده است.

عدالتخواه از کاهش ۷۰ درصدی پرونده های معوقه در استان طی مدت مذکور خبر داد و گفت: از سال ۹۳ تاکنون طرح مجازات جایگزین حبس اجرا شد و تاکنون ۴۰۰ هزار ساعت خدمات عمومی رایگان به جز جزای نقدی و حبس ارائه شده است.

برگزاری برنامه شعبه محور و قاضی محور برای قضات استان

این مسئول از برخورد با مفاسد اقتصادی و شرارت ها خبر داد و تصریح کرد: در پرونده های قتل های فجیع به سرعت برخورد شد و با تشکیل ستاد تالیف قلوب به جای خونبست و خون صلح با یک اسم روایی و قرآنی از سال ۹۳ تاکنون تعداد ۱۱۸ قتل فقره قتل عمدی به سازش کشیده شده است.

مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه ادمه داد: در سال ۹۷ حسب اعلام مرکز شورای حل اختلاف کشور، استان کرمانشاه با ۱۵ فقره سازش رتبه دوم کشوری را به دست آورده است.

این مسئول از برگزاری برنامه شعبه محور و قاضی محور برای قضات استان طی سالهای اخیر خبر داد و گفت: دو شعبه شورای مشورتی را در کنار شعب اجرای احکام طی مدت مذکور ایجاد کرده ایم.
عدالتخواه تصریح کرد: هر جایی که شعب اجرای احکام اعم از مدنی و کیفری به مشکل برخوردند، می توانند در این شورا مشکلات خود را حل کنند.

مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه باز خورد مردمی را ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: اگر همه اقشار به ویژه اقشار ضعیف جامعه به دستگاه قضایی امید داشتند، این دستگاه موفق است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد