پرداخت بیش از 1700 فقره وام اشتغال به خانوار‌های مددجوی کرمانشاهی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309575|11:40 - 1398/08/30
نسخه چاپی
پرداخت بیش از 1700 فقره وام اشتغال به خانوار‌های مددجوی کرمانشاهی
معاون اشتغال کمیته امداد استان کرمانشاه، با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۵۳ میلیارد و ۳۹۸ میلیون تومان وام اشتغال به خانوار‌های مددجو پرداخت شده، گفت: یک‌هزار و ۷۶۲ خانوار مددجو از این میزان وام بهره‌مند شده‌اند.

به گزارشامروله، به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه، رشید جلیلیان با اشاره به اینکه وام‌های اشتغال صرفا به سرپرستان خانوار‌های تحت حمایت تعلق نمی‌گیرد، اظهار داشت: ۳۳۴ فقره از وام‌های پرداختی طی سال‌جاری در اختیار دختران و پسران فاقد شغل و مجرد این خانوار‌ها قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: مردان و بانوان سرپرست خانوار، فرزندان ذکور مجرد و دختران در آستانه ورود به بازار کار، همسران مددجویان، فرزندان ذکور متاهل متعهد به تامین هزینه خانوار تحت حمایت، نوعروسان مددجو دارای همسر بیکار و بانوان با ازدواج مجدد از گروه‌هایی هستند که می‌توانند از وام‌های اشتغال این نهاد بهره‌مند شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)  استان کرمانشاه تاکید کرد: مددجویان متقاضی در صورت دارا بودن مهارت فنی و توانایی لازم برای ایجاد اشتغال می‌توانند از وام‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد برخوردار شوند.

جلیلیان با بیان اینکه هم‌اکنون سقف وام‌های خود اشتغالی برای هریک از افراد زیر حمایت 50 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: این وام‌ها به صورت قرض‌الحسنه، بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با بازپرداخت طولانی مدت در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های اشتغال این نهاد از پایدارترین شغل‌ها به شمار می‌رود، گفت: کارشناسان اشتغال کمیته امداد به منظور پایداری طرح‌های اشتغال مددجویی به افراد بهره‌مند از وام‌های اشتغال مشاوره‌های شغلی و فنی ارائه و بر روند اجرای طرح‌ها نظارت دقیق به عمل می‌آورند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد