نماینده کرمانشاه در مجلس یازدهم:

مجلس باید برخورد با سفیر جاسوس آلمان را از وزیر خارجه مطالبه کند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311276|09:53 - 1399/02/23
نسخه چاپی
مجلس باید برخورد با سفیر جاسوس آلمان را از وزیر خارجه مطالبه کند
مرصادنیوز: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ماجرای سفیر جاسوس آلمان گفت: از آنجا گاهی سفارتخانه‌ها محل حرکت‌های مخفیانه جاسوسی برای اشراف اطلاعاتی و اقدامات خرابکارانه می شود، کمیسیون امنیت ملی مجلس باید از وزیر مطالبه کنند.

به گزارشامروله، محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص حواشی سفیر آلمان و جاسوس بودنش اظهار داشت: اعتبارنامه سفرا توسط وزارت امور خارجه تائید می‌شود که دستگاهی دیپلماسی با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی است و با اشراف خاصی به انجام امور می پردازد، لذا این موضوع ارتباط سفیر آلمان در ایران با موساد و جاسوسی وی از ماه ها قبل شنیده شده که اگر محرز شده باشد یا از سر نا آگاهی بوده و یا تخلفی صورت گرفته که باید با آن برخورد شود.

وی افزود: در سال ۸۸ هم شاهد دخالت آشکار سفارتخانه‌های انگلیس، فرانسه و آلمان در ایران بودیم که حتی آنها بین اغتشاشگران حاضر و دستگیر شدند و به این موضوع اعتراف هم کردند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم تصریح کرد: ممکن است از ناحیه دولت هایی که به دنبال ایجاد سلطه بر کشورهای دیگر هستند چنین حرکت‌هایی دیده شود بنابراین همه سفارتخانه‌ها باید رصد شود.

رشیدی بیان کرد:  از آنجا گاهی سفارتخانه ها محل حرکت‌های مخفیانه جاسوسی برای اشراف اطلاعاتی و اقدامات خرابکارانه می شود، مانند آنچه که در فتنه ۸۸ دیده شد دستگاه دیپلماسی باید به رصد سفارت خانه ها بپردازد.

وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید اشراف اطلاعاتی داشته باشد و از وزیر مطالبه کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال های قبل فرمودند سیاست خارجی باید بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت بنا شود، اینکه اکنون ما در برابر تحریم ها سر خم نکرده ایم برای حفظ استقلال و عزت ملت است و این باید در برقراری روابط خارجی نیز اولویت نخست باشد.

رشیدی گفت: هر کشوری که نسبت به دیپلمات‌ها و اتباع ایرانی دچار لغزش و انحراف شود باید سفیر آن کشور احضار شود و با آنها مقابله به مثل شود.

وی افزود: رفتار بر اساس مصلحت و حکمت و حفظ عزت و استقلال کشور از اوجب واجبات است بنابراین وظیفه دستگاه دیپلماسی برخورد عزتمندانه است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد