آشفتگی بازار با شکلی جدید/ روغن بخر به شرط خرید ماکارونی!

سرویس: اخبار استانکد خبر: 313646|13:15 - 1399/11/05
نسخه چاپی
 آشفتگی بازار با شکلی جدید/ روغن بخر به شرط خرید ماکارونی!
برخی از گزارش های مردمی، حاکی از آن است که در فروش روغن برخی از فروشندگان شیوه ای جدید را در پیش گرفته اند، آن ها مردم را ملزم می کنند تا اجناس دیگری را نیز خریداری کنند!

به گزارشامروله،  آشفتگی بازار گاهی به صورت گرانی خود را نشان می دهد و گاهی به شکلی جدید؛ نتیجه این وضعیت می شود ضرر بیشتر مردم و سود عده ای خاص.

برخی از گزارش های مردمی به شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حاکی از آن است که در فروش روغن برخی از فروشندگان شیوه ای جدید را در پیش گرفته اند. آن ها مردم را در خرید روغن ملزم می کنند تا اجناس دیگری را نیز خریداری کنند.

این وضعیت در شرایطی که خانواده ای نیاز به جنس دیگری نداشته باشد، ضرر را برای آن ها به دنبال دارد.

بر همین اساس برای پیگیری موضوع به سراغ مسئولین مربوطه رفتیم.

نباید روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در رابطه با فروش محدود روغن دو وضعیت وجود دارد از جمله هنگامی که مراکز خرید از عمده فروش ها خرید می‌کنند باید علاوه بر روغن، ماکارونی، رب گوجه و تن ماهی نیز خریداری کنند که این مغایر با قانون است.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: همچنین در وضعیت دیگر باید مواد غذایی را از ستاد تنظیم بازار تهیه کنند که نباید بیش از یک عدد روغن بفروشند و البته نباید روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند.

پهلوانی با بیان اینکه متاسفانه هیچ ثباتی در داد و ستد وجود ندارد، تصریح کرد:  در این شرایط جز اعمال جریمه ۳۰۰ هزار تومانی نمی توان کاری کرد.

وی عنوان کرد: منکر چنین موضوعی نمی شویم اما در همه فروشگاه ها نیز اینگونه نیست.

پهلوانی گفت: در واقع شرکت ها و کارخانه های تولیدی، فروشگاه ها را ملزم به خرید روغن به همراه ماکارونی، رب گوجه، تن ماهی و حتی شوینده ها می کنند بر همین مبنا باید به سراغ تولیدکنندگان،تجار و واردکنندگان مواد اولیه رفت.

وی با اشاره به کاربرد روغن در طبخ مواد غذایی افزود: این شرایط سبب شده مردم ناچار به خرید روغن با دیگر اقلام شوند و گرفتار شده اند.

پهلوانی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود روغن وجود دارد، خاطرنشان کرد: امسال این کمبود روغن تشدید شده است.

 اینکه روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند خلاف قانون است

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: محدودیت فروش روغن را می توان پذیرفت زیرا عرضه به میزان کافی وجود ندارد اما اینکه روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند خلاف قانون است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم چنین مواردی را مشاهده کردند به نهادهای نظارتی اطلاع دهند زیرا ظرفیت برخورد وجود دارد.

وی بیان کرد:در نهادهای نظارتی نظیر سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و اتاق اصناف ظرفیت‌های خوبی وجود دارد بر همین مبنا برای افراد متخلف پرونده تشکیل خواهد شد و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی کیا عنوان کرد: فروشگاه ها و مراکز خرید حق ندارند مردم را برای خرید روغن ملزم به خرید اقلام دیگر کنند.

این نماینده مجلس گفت: این افراد درصدد هستند اجناس خود به ویژه اجناسی که تاریخ مصرف آنها روبه اتمام است را به فروش برسانند.

وی افزود: متاسفانه عده ای از کمبودهای موجود سوء استفاده می‌کنند.