بهترین زمان انجام تست کرونا پس از مواجهه با فرد آلوده به اومیکرون

سرویس: اجتماعیکد خبر: 315387|21:58 - 1400/11/13
نسخه چاپی
بهترین زمان انجام تست کرونا پس از مواجهه با فرد آلوده به اومیکرون
رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره علائم شایع اومیکرون و زمان طلایی برای انجام تست کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری تسنیم؛ درباره علائم شایع بیماران مبتلا به اومیکرون اظهار داشت: شایع‌ترین علائم شامل سردرد، عطسه، تهوع، آبریزش بینی و بدن درد است البته برخی از افراد سرفه دارند و در درصد بسیار پایینی از بیماران نیز ممکن است حس بویایی و چشایی از بین برود. در عمده افراد مبتلا، علائم سرماخوردگی بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه افراد دارای علائم سرماخوردگی باید خود را قرنطینه کنند؛ افزود: افرادی که با بیماران کرونامثبت و دارای علائم در تماس بوده‌اند نیز حتماً باید خود را قرنطینه کنند.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره دوره نهفتگی اومیکرون بیان کرد: دوره کمون (نهفتگی) بیماری می‌تواند بین یک تا چهار روز باشد و ممکن است پس از این مدت، علائم بروز کند با این حال 5 روز پس از برخورد با فرد آلوده به کرونا، بهترین زمانی است که افراد می‌توانند تست کرونا بدهند و در صورتی که علائمی نداشتند و نتیجه تست منفی بود می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.