رئیس شورای رقابت خبر داد

قیمت پراید، سمند، تیبا و ۴۰۵ امروز اعلام می شود/ متوسط شاخص تورم خودروها ۵۲ درصد

کد خبر: 5739|13:16 - 1392/02/09
نسخه چاپی
قیمت پراید، سمند، تیبا و ۴۰۵ امروز اعلام می شود/ متوسط شاخص تورم خودروها ۵۲ درصد
پایگاه خبری امروله: رئیس شورای رقابت از تعیین متوسط نرخ تورم خودروها خبر داد و گفت: متوسط نرخ تورم خودروها از سوی بانک مرکزی 52.25 درصد تعیین شده و قیمت چهار مدل خودروی پراید، سمند، تیبا و پژو 405 امروز مشخص می‌شود.
 
پایگاه خبری امروله به نقل از فارس :جمشید پژویان اظهار داشت: قیمت خودروها امروز براساس دستورالعمل نهایی قیمت‌گذاری و با توجه به نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و شاخص کیفیت اعلام شده از سوی سازمان ملی استاندارد مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: نرخ تورم چهار مدل خودروی پراید، سمند، تیبا و پژو 405 امروز اعلام می‌شود و در مورد سایر خودروها از جمله خودروهای وارداتی نیز نرخ تورم 52.25 درصدی قابل اعمال است.

پژویان از مصوبه جدید شورای رقابت خبر داد و گفت: طبق این مصوبه خودروسازان می‌توانند هزینه مربوط به آپشن خودروها را محاسبه و بر روی قیمت خودرو لحاظ کنند.

وی در مورد شاخص کیفیت خودروها نیز گفت: سازمان ملی استاندارد شاخص کیفیت هر خودرو را در سال 91 نسبت به سال 90 مشخص و اعلام کرده است که قیمت جدید خودروها بر اساس آن تعیین خواهد شد.

به گفته رئیس شورای رقابت اکثر خودروها بهبود کیفیت داشته‌اند.

به گزارش فارس، شورای رقابت اخیراً فرمول قیمت‌گذاری خودرو را تدوین کرد که بر اساس آن، قیمت جدید خودروها با توجه به نرخ تورم بخش خودرو و شاخص کیفیت خودروها مشخص خواهد شد.

فرمول قیمت‌گذاری خودرو به شرح زیر است:

(Pt=Pt-1+pt-1 (p+1/2dz-%2

در این فرمول:

Pt-1 = قیمت هر نوع خودرو در ابتدای سال پیشین

Pt = قیمت هر نوع خودرو در سال مورد عمل

dz = تغییر شاخص کیفیت همان خودرو در طول سال تقسیم بر بدترین شاخص کیفیت پایین‌ترین کیفیت گروه خودروها در سال پیشین بر اساس اعلام موسسه ملی استاندارد.

P = نرخ تورم سالانه تولید همان خودرو در طول یکسال بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

%2 = بهره وری سالانه مورد انتظار از خودرو سازان نسبت به سال پیشین

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد