هزینه مکالمات با همراه اول افزایش یافته است؟

کد خبر: 5757|15:28 - 1392/02/09
نسخه چاپی
 هزینه مکالمات با همراه اول افزایش یافته است؟
به تازگی همراه اول اقدام به ارسال مبلغ قبض ماهیانه مشترکان به جای رویه دو ماهه در قالب پیامک کرده و بسیاری از مشترکان این اپراتور از افزایش ناگهانی مبلغ ارسال شده به گوشی های خود خبر می دهند.
پایگاه خبری امروله به نقل از خبر آنلاین :

این درحالی است که محمد زارعیان، مدیرکل روابط عمومی مخابرات افزایش نرخ مکالمات همراه اول را کاملا تکذیب می کند و تاکید دارد: علت ارسال پیامک نرخ مکالمات به صورت ماهانه به دلیل آگاهی مشترکان از هزینه مکالمات است اما همچنان قبوض به صورت دو ماه یکبار به درب خانه ها ارسال خواهد شد و مدت پرداخت آن هم همانند گذشته است.
وی توضیح داد: اگر مشترکی تمایل داشته باشد می تواند با ارسال پیامک هزینه مکالمات وجه مذکور را پرداخت کند اما در عین حال الزامی برای اینکار وجود ندارد و همانند گذشته پرداخت ها به صورت دوماه یکبار صورت می گیرد.
مدیرکل روابط عمومی مخابرات، افزایش قیمت مکالمات همراه اول را به شدت تکذیب می کند و تاکید دارد: قیمت ها نسبت به سال گذشته به هیچ وجه تغییر نکرده است.
این در حالی است که در حال حاضر خبر از تعیین نرخ پایه دولتی برای سه اپراتور تلفن همراه در کشور می رسد.

هزینه مکالمات تلفن همراه (قیمت های کنونی)


براساس این نرخ که هنوز به همراه اول، ایرانسل و رایتل ابلاغ نشده قراراست نرخ پایه ای برای مکالمات در نظر گرفته شود و اپراتورها با 20 درصد اختیار افزایش نرخ مکالمات بتوانند هزینه های مکالمات را محاسبه کنند.
این تصمیم در شرایطی است که تا پیش از نرخ مکالمات هر اپراتور با دیگری متفاوت بوده اما از این پس قراراست نرخ پایه دولتی مبنای محاسبات قرار بگیرد.
برهمین اساس در شرایط فعلی بسیاری از کارشناسان معتقدند این تصمیم باعث افزایش نرخ مکالمات تلفن همراه در کشور خواهد شد اما مدیرکل روابط عمومی مخابرات در پاسخ به این سوال به ابلاغ نشدن این نرخ به اپراتورها تا کنون اشاره کرد و افزود: هر زمان که این نرخ ها ابلاغ شوند یکماه زمان خواهد برد تا قیمت های جدید قابل اعمال باشد. به گفته زارعیان، با اعمال نرخ های جدید، اپراتورها ضرر خواهند کرد و علاوه بر اینکه نرخ مکالمات افزایش نخواهد یافت بلکه روند نزولی در پیش خواهند گرفت.
این درحالی است که براساس اظهارات معاون سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی نرخ پایه مکالمات تلفن همراه برای اپراتورهای موبایل حداقل 515 ریال به ازای هر دقیقه تعیین شده ونرخ های جدید مکالمه با تلفن همراه دائمی و اعتباری برای اپراتورهای فعال کشور از اول خردادماه امسال لازم الاجرا است.

 


حسن رضوانی با تشریح جزئیات مصوبه 156 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد تعیین نرخ جدید برای یکسان سازی مکالمات تلفن همراه اظهار داشت: با تصویب این کمیسیون نرخ پایه مکالمات اپراتورهای موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل 515 ریال به ازای هر دقیقه تعیین شد.
وی این نرخ را مربوط به سیم کارتهای دائمی اپراتورهای موبایل عنوان کرد و گفت: نرخ پایه مکالمه با سیم کارتهای اعتباری اپراتورهای تلفن همراه تا 50 درصد بیشتر از نرخ پایه مکالمه با سیم کارتهای دائمی است. رضوانی با بیان اینکه نرخ های تعیین شده مربوط به مکالمات داخلی شبکه اپراتورها درنظر گرفته شده است، ادامه داد: برای مکالمه خارج از شبکه و با سیم کارت دیگر اپراتورها،نرخ مکالمات تغییری نیافته است.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه این نرخ به عنوان نرخ پایه تعیین شده است گفت: اپراتورها می توانند حداکثر 20 درصد بالای این نرخ قیمت‌گذاری کنند اما با توجه به شرایط رقابتی موجود میان اپراتورهای موبایل به نظر می رسد اپراتورها حداقل ترین نرخ را برای مکالمات مشترکانشان درنظر بگیرند که از این لحاظ این نرخ گذاری می تواند به نفع مشترکان باشد.
تا پیش از این مصوبه، تماس داخل شبکه همراه اول با توجه به هزینه جابجایی 447 ریال، 536 ریال، 760 ریال و 849 ریال به ازای هر دقیقه محاسبه می شد.
براین اساس در شرایطی مدیران مخابراتی کشور از ثابت ماندن نرخ مکالمه ها خبر می دهند که نظر مشترکان همراه اول چیز دیگری است. برهمین اساس خبرآنلاین درخواست دارد تا مشترکان تلفن همراه در بخش نظرات این گزارش، در مورد این موضوع که آیا مبلغ قبوض تلفن همراه آنها حداقل طی ماه گذشته افزایش یافته یا خیر نظرات خود را با ما درمیان بگذارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد