تسهیل در حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاه ها/ بی طرفی نسبت به نامزدها

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 6236|13:10 - 1392/02/10
نسخه چاپی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست روسای دانشگاه‌ها در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، گفت: شهید مطهری الگوی ماست و ما باید انگونه که او عمل می‌کرد عمل ‌کنیم.

وی افزود: نخستین نشست روسای دانشگاه‌ها در ارتباط با بحث حماسه سیاسی انجام می‌شود ولی دانشگاه‌های ما علاوه بر حماسه سیاسی مسائل دیگری که در حیطه وظیفه‌شان است مد نظر قرار می‌دهند.

وزیر علوم با اشاره به توصیه‌های دشمنان در بحث انتخابات، اظهار داشت: توطئه‌های دشمنان و دنباله‌های آنان در داخل مربوط به ماهیت نظام جمهوری اسلامی و تضاد آن با نظام طاغوت است و بحث‌های انتخابات، هسته‌ای و ... بهانه است زیرا آنها نمی‌توانند ماهیت نظام را تحمل کنند.

به گفته وی نظام جمهوری اسلامی یک نظام ولایی و اسلامی با جهان بینی توحیدی است.

دانشجو گفت: دشمنان در زمان‌های مختلف دشمنی خود را در گونه‌های مختلف نشان می‌دهند، زمانی که پیشرفت علمی داریم با تحریم دشمنی می‌کنند، استاد ما را با دلایل واحی زندانی می‌کنند و دانشمندان ما را ترور می‌کنند و در انتخابات نیز اینگونه دشمنی خود را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان در اوایل بحث انتخابات جریان انتخابات آزاد را مطرح کردند که مقام معظم رهبری با صراحت قاطع با آنها برخورد کردند، گفت: قضیه انتخابات آزاد مانند داستان خیانت است در انتخابات گذشته بود که این بار نظام هوشیارتر عمل می‌کند ولی باید بدانیم که آنها نیز پیچیده تر رفتار کرده و روش‌های جدیدی را دنبال می‌کنند که ما باید هوشیار باشیم.

*دانشگاه‌ها نسبت به کاندیداها بی طرف هستند ولی نسبت به چارچوب نظام نه

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های کشور نسبت به کاندیداها بی طرف عمل می‌کنند ولی نسبت به چارچوب نظام طرفدار آرمان‌های نظام هستند، مگر می‌شود نسبت به نظام بی طرف بود، یا مگر می‌شود انتظار داشت که بی طرف باشی، اصلا بی طرف نیستیم.

وی افزود: هیچ مسئول دانشگاهی حق ندارد از کاندیدای خاصی طرفداری کند ولی نسبت به نظام مسئولیت داریم و اجازه نمی‌دهیم کسی بخواهد آرمان‌های نظام را به بهانه‌های واهی مخدوش کند.

دانشجو در رابطه با برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها گفت: در برخی استان‌های کشور نظیر استان‌های جنوبی به دلیل شرایط آب و هوایی هر ساله امتحانات زودتر از موعد مقرر آغاز می‌شود و امسال نیز به همین گونه است، ولی ما هر تصمیمی بگیریم عده‌ای قلیل ولی پرسر و صدا حرف خودشان را می‌زنند و حتی اگر تصمیمی هم نمی‌گرفتیم بهانه‌های خود را می‌آورند.

وزیر علوم گفت: چگونه است کسانی که دانشمندان ما را ترور می‌کنند طرفدار علم ایران شده‌اند؟ مقداری عقل کافی است تا بدانیم آنها که به طور علنی اعلام می‌کنند که مبارزه با علم ایران را در برنامه خود دارند مدعی دفاع از علم ایران شده‌اند و این مسائل فقط بهانه است.

وی ادامه داد: البته برخی خبرگزاری‌های داخلی نیز به این مسائل دامن می‌زنند، خبرگزاری داخلی نباید در زمین دشمن بازی کند، باید بداند آنها چرا بی جهت خود را ناراحت نشان می‌دهند؟

وزیر علوم اظهار داشت: البته دانشجویان ما به هیچ عنوان پازل دشمن را تکمیل نکرده‌اند و هوشیارانه عمل می‌کنند.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها باید حضور کاندیدای احتمالی را در چارچوب مقررات تسهیل کنند.

دانشجو با بیان اینکه دانشگاه‌ها اجازه هرج ومرج در فضای انتخاباتی را نمی‌دهند، گفت: برخی کاندیداها برای پیروزی در انتخابات بحث می‌کنند نه برای رضای خدا، ما دو نوع نشاط سیاسی داریم و نشاط سیاسی که آنها با انجام هرج و مرج می‌خواهند در دانشگاه ما حاکم نیست.

وی ادامه داد: حتی برخی ایرانی هستند ولی نمی‌توانند جهش علمی ما را تاب بیاورند و به جای ابراز خوشحالی ناراحت می‌شوند، در صورتی که پیشرفت علمی ما اگر تنها فایده‌اش اعتماد به نفس در مذاکرات باشد نیز خوب است.

وزیر علوم گفت: برخی توهین به اعتقادات دینی را نشاط سیاسی می‌دانند و شاخصه این نشاط سیاسی آنها ایجاد هیجان کاذب در دانشگاه‌ها به جای حاکمیت عقل و منطق است، آنها توهین به رقیب را نشاط سیاسی می‌دانند.

دانشجو گفت: یکی دیگر از شاخص‌های نشاط سیاسی آنها نیز مخدوش کردن فاصله با دشمن بوده است، برخی کاندیداها هنوز فاصله خود را با فتنه شفاف نکرده‌اند و حتی کلمه فتنه را بکار نمی‌برند و می‌گویند اصولگراها نیز باید عذر خواهی کنند در صورتی که فتنه قصد زیر سوال بردن نظام را داشت و اگر کسی جزو فتنه نبوده است باید فاصله خود را با فتنه مشخص کند.

وی گفت: ما اینها را نشاط سیاسی نمی‌دانیم و اجازه هرج و مرج این چنینی در دانشگاه‌ها را نیز نمی‌دهیم زیرا شان دانشگاهیان ما بالاتر از اینها است.

دانشجو اظهار داشت: ما حاکمیت عقلانی بر فعالیت‌های سیاسی و حفظ آرامش در سخنرانی‌ها به جای کف و سوت زدن و احترام به عقاید دیگران را نشاط سیاسی می‌دانیم که این نشاط در دانشگاه‌ها حاکم است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد